26 באפריל 2024 3:35

בבית המשפט המחוזי של מדינת צפון קליפורניה הוגשה לאחרונה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד חברת טסלה (Tesla), יצרנית המכוניות החשמליות. מדובר בבקשה שהגיש הנרי יה, בעל מכונית טסלה מסן מפרנסיסקו, שעניינה הפרת פרטיות לקוחות טסלה בארה״ב.

הרקע לבקשה, הוא דיווח שפורסם בסוכנות הידיעות ״רויטרס״, אשר חשף כיצד עובדי חברת טסלה שיתפו זה את זה בתמונות וסרטונים אינטימיים של לקוחות החברה. על פי הדיווח, אותו שיתוף בוצע באמצעות מערכת הודעות פנימית שבה תקשרו עובדי החברה, בה העבירו את התכנים בצ׳אטים פרטיים וקבוצתיים. על פי הדיווח, רוב התמונות והסרטונים היו שגרתיים (מונות של שילוט בדרכים וכיו״ב) אך כללו גם צילומים פחות שגרתיים כמו צילום של הילדים של בעלי הרכב, צילום של גבר עירום שהתקרב לרכב ועוד.

בפרסום תואר כיצד עובדי החברה עשו שימוש שנוגד את תפקידם בחברה. למעשה, תפקידם של אותם עובדים בעלי גישה הוא לאמן את מערכת הבינה המלאכותית של טסלה לזהות חפצים והולכי רגל. לפי הטענה, בעלי הגישה שיתפו את אותם צילומים שהופקו ממצלמות שהותקנו במכוניות החברה על מנת לזכות בפופולריות בקרב יתר עובדי החברה.

עוד תואר בפרסום כי על פי מדיניות הפרטיות של טסלה, מטרות המצלמות במכוניותיה הינן, לסייע בתכונות נהיגה עצמית וחניה אוטומטית, לעשות שימוש בנתוני הצילומים כדי לשפר את אופן ייצור המכוניות, וכן לייצר יכולת להתקשר עם בעלי המכוניות באירועי בטיחות שונים. בנוסף, על פי הסכם פרטיות הלקוח של טסלה, אותן הקלטות מצלמה נשארות אנונימיות ואינן מקושרות ללקוח או לרכבו. אולם, הדיווח חושף כיצד בפועל פועלת תוכנת הצילום של טסלה, ומעלה חשש לחשיפת כתובת הלקוח ופרטים אישיים אחרים. עוד נחשף בדיווח, כי בניגוד להסכם הפרטיות, המצלמות הקליטו את לקוחות החברה גם בזמן שהרכבים היו כבויים.

הנרי יה הגיש כעת בקשה לתביעה ייצוגית כנגד טסלה. טענת הבקשה היא כי החברה הפרה את חוקת מדינת קליפורניה, חוקי הפרטיות של קליפורניה ואת מדיניות הפרטיות שלה, וכי החברה הטעתה את לקוחותיה בכל הנוגע למדיניות הפרטיות שלה. התובע טוען שטסלה ביצעה שימוש הנוגד את מטרות מדיניות הפרטיות, שכן מטרת השימוש הייתה לשם בידור בקרב העובדים, מה שהוביל להשפלה של חלק ניכר מלקוחות החברה.

התובע ציין כי הבקשה הוגשה בשם כל לקוחות חברת טסלה ומזמין את כל מי שהחזיק ברכב טסלה, בין אם במכירה ובין אם בהשכרה, בין השנים 2019-2022 להצטרף לתביעה הייצוגית. בבקשת התביעה לא צוין סכום מדויק, אך על פי דיווחים שונים מדובר בפיצויים העשויים להצטבר לסכום של מיליוני דולרים.

יהיה מעניין לראות כיצד יפסוק ביהמ״ש בקליפורניה ומה יהיו השלכות התביעה ביחס לדיני הגנת הפרטיות בארה״ב ובכלל.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן