25 באפריל 2024 3:21

תיקון לחוק מניעת הטרדה מינית: פרסום תצלום מיני יהווה הטרדה מינית

תיקון חדש לחוק למניעת הטרדה בכנסת אשר התקבל לאחרונה (6.1.2014) קובע, כי פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם "המתמקד במיניותו בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל אדם או לבזותו" יהווה הטרדה מינית. משמעות התיקון הינה כי מי שיורשע בעבירה עליו, צפוי לעונש מאסר של עד חמש שנים.

התיקון, שידוע בשמו "חוק הסרטונים", נולד בעקבות הצעת חוק פרטית של ח"כ יפעת קריב (יש עתיד). יוזמת החוק נימקה את נחיצותו עקב הישנות מקרים בהם, סרט, הקלטה או צילום  המציג סיטואציות מיניות, פולשניות ואישיות של אדם המתמקדות במיניותו, פורסם ללא הסכמה על ידי אדם אחר.

מטרתו של התיקון, המהווה את תיקון מספר 10 לחוק מניעת הטרדות מיניות, להשית עילה לזו שעניינה פגיעה בזדון בפרטיותו של אדם על פי סעיף 5 לחוק הגנת הפרטיות – עבירה שדינה חמש שנות מאסר.

יחד עם זאת, לחוק מספר סייגים חלופיים, המקנים למפרסם הגנה טובה במשפט פלילי או אזרחי. כך למשל – פרסום בתום לב, למטרה כשרה, כזה בעל עניין ציבורי או ביקורת סבירה על בעל תפקיד ציבורי, יעניק הגנה טובה לנאשם/נתבע.

עיון בחוק הגנת הפרטיות יגלה, כי אין חדש בתיקון לחוק ומה שנאסר בו, כבר אסור על פי חוק הגנת הפרטיות. כך חוק הגנת הפרטיות אוסר ללא הסכמה על צילום ברשות היחיד, אוסר פרסום תצלום שצולם ברשות הרבים אשר יש בו כדי להשפיל או לבזות את המצולם הנראה בו ואוסר על פרסומים הפוגעים בצנעת הפרט. כל שיחדש השינוי הוא שעתה תהא כותרת נוספת להפרה, והיא שמלבד פגיעה בפרטיות, תהא זו גם הטרדה מינית.

לתיקון החוק לחץ כאן

הערה: סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן