29 באפריל 2024 19:14

שתי הצעות חוק מקדמות את האפשרות להסרת תוכן פוגעני מהרשת

הדרך להסרה מהרשת של תוכן המהווה עבירה פלילית מקבלת תאוצה. כך ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (17.07.2016) הצעת חוק פרטית בעניין, הצעת חוק הסרת פרסום הסתה שהתפרסם ברשת החברתית המקוונת, התשע"ו-2016.

ההצעה שאושרה בוועדת השרים הינה הצעת חוק הפרטית של ח"כ רויטל סויד, יחד עם קבוצת חברי כנסת, המבקשת לקבוע כי מפעילי רשתות חברתיות יסירו פרסומי הסתה לטרור בתוך 48 שעות ממועד הפרסום. כן נקבע בהצעה כי לצורך כך ינקטו אמצעים סבירים, לרבות ניטור המידע המתפרסם ברשת החברתית. לפי ההצעה, מפעילי רשתות חברתיות שלא יפעלו להסרת פרסומים כאמור, ייקנסו במאות אלפי שקלים עבור כל פרסום.

חמישה ימים קודם לכן פרסם משרד המשפטים (12.07.2016) תזכיר חוק שעוסק אף הוא בעניין, תזכיר חוק הסרת תוכן המהווה עבירה מרשת האינטרנט, התשע"ו- 2016. תזכיר החוק בא לקדם אף הוא חקיקה, אשר תייעל את ההתמודדות עם פרסום תכנים המהווים עבירה ושיש בהם סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחון המדינה. זאת באמצעות מניעת המשך פרסומם של התכנים או צמצום החשיפה אליהם.

התזכיר קובע כי לפי בקשת המדינה, יוכל בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים, לתת צו למפעילי אתרי אינטרנט המאוחסנים בארץ או בחו"ל, להסרת תוכן המהווה עבירה פלילית ואשר יש בו סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או המדינה. עוד מוצעת בתזכיר האפשרות של בית המשפט לתת צו למנועי חיפוש, המורה להם לחסום תוצאות חיפוש שמקשרות לתוכן האסור. כן מוצע כי בית המשפט יהיה רשאי לתת את הצו במעמד צד אחד וכי הוא לא יהיה כפוף לדיני הראיות ויהא רשאי לקבל ראיה אף אם אינה קבילה במשפט.

תובע מטעם המדינה, מוצע בתזכיר, יוכל להציג במסגרת ההליכים מידע חסוי במעמד צד אחד בפני בית המשפט. בהמשך לכך, בית המשפט יהיה רשאי לקיים את הדיון שלא בנוכחות המשיבים ומבלי לגלות את תוכנו של המידע החסוי, אם ימצא כי האינטרס לשם ההגנה על ביטחון המדינה, יחסי החוץ, שלום הציבור או עניין ציבורי אחר גובר על הצורך בגילוי הראייה.

אישור הצעת החוק הפרטית בוועדת השרים נעשה במגמה, שיהא בכך להאיץ את תזכיר החוק שפורסם על-ידי משרד המשפטים, תוך מיזוג שתי ההצעות, בהמשך הליכי החקיקה, לחוק אחד.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן