26 באפריל 2024 18:04

קונים דירה מקבלן? מה כדאי לבדוק

החלטתם לקנות דירה חדשה מקבלן? – מזל טוב! רגע לפני שאתם חותמים על הסכם הרכישה, ישנן מספר בדיקות שכדאי לבצע על מנת שתמנעו מעצמכם נזק כלכלי וטרדה רבה. להלן נציג חלק מהבדיקות העיקריות שכדאי לשים עליהם דגש:

1.       בדיקה אודות הקבלן – בשלב הראשון כדאי לערוך בדירה אודות הקבלן, כישוריו בביצוע פרויקט מסוג זה שהנכם מתכוונים לרכוש בו דירה, בדיקה של פרוייקטים נוספים שאותו קבלן ביצע ובנייתם הסתיימה, וכמובן כי מדובר בקבלן רשום בפנקס הקבלנים ומחזיק בכל האישורים הדרושים לביצוע העבודות.

2.       בדיקת זהות הבעלים של הקרקע– בדיקת הבעלות על הקרקע נעשית באמצעות בדיקה בפנקסי המקרקעין בלשכת רישום המקרקעין (הטאבו) באותו המחוז בהם מצויים המקרקעין. בדיקה כזו יכולה לגלות לקונים מידע רב כדוגמת: מי הוא הבעלים החוקיים של המקרקעין, האם הוטלו על המקרקעין הגבלות כלשהן כגון: עיקולים, הערות אזהרה וכדומה.

3.       בדיקת היתרי הבניה – לפני שבונים כל נכס יש צורך לקבל היתר בניה כדין מאת הרשויות המוסמכות על כך. בהיתר הבניה כתוב באופן ברור מה בדיוק מותר לבנות על המקרקעין המיועדים. באופן זה ניתן לוודא כי הפרויקט ו/או הדירה שהוצגה בפניכם במשרד המכירות תואמת את מה שמותר לבנות בשטח.

4.       קביעת מועד ברור בדבר גמר הבניה ומסירת החזקה בדירה – אחת הנקודות החשובות בהסכם הרכישה הינה קביעת מועד לגמר הבניה ומסירת החזקה בדירה מהקבלן לידי הקונה. קביעת מועד שכזה יסייע לכם בהכנות המוקדמות הנדרשות בעת מעבר לדירה חדשה, לרישום הילדים לגני ילדים ובתי ספר וכדומה. כמו כן, במקרים מסוימים בהם הקבלן יאחר במסירת הדירה, יהיו הקונים זכאים לפיצויים עבור כל חודש איחור, דבר שיכול לעזור להם במימון חלופת מגורים בתקופת האיחור.

5.       בדיקת המפרט – כאשר רוכשים דירה מקבלן, בדרך כלל רוכשים דירה "על הנייר" מבלי שרואים את הבית. לכן חשוב מאוד, לבדוק היטב את המפרט הטכני אותו יספק לכם הקבלן, כחלק מנספחי הסכם הרכישה. במפרט הטכני הקבלן אמור לפרט באופן מדוקדק בדיוק את כל הנתונים אשר יספקו לכם תמונה מלאה כיצד תראה הדירה אותה בכוונתכם לרכוש ומה היא תכלול, לרבות סוג החומרים בה תיבנה הדירה (קרמיקה, שיש, חיפוי אבן, צבע וכדומה), כיוון הדירה, מספר חדרים, מרפסות, ממ"ד, ארונות מטבח, הכנה למזגן, מספר נקודות חשמל, דוד שמש/דוד חשמלי, מראה הלובי, המעלית וכו’.

לסיכום: נציין כי ישנם נקודות נוספות, חשובות לא פחות מאלו שפורטו לעיל, אשר בדיקתם, עובר לחתימה על הסכם הרכישה, יקנו לכם הגנה משפטית ויספקו לכם שקט נפשי. משרדנו מתמחה בייצוג קונים בעסקאות נדל"ן מקבלן ואנו נשמח לספק לכם מידע נוסף ומפורט על האמור במאמר זה*.

*האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לבדיקת פרמטרים מסוימים בעת רכישת דירה או הימנעות מהם. אין באמור בכדי להוות הצעה או הסכמה של משרדנו בייצוג משפטי. אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום טרם ביצוע פעולה משפטית הקשורה בעסקאות נדל"ן.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן