24 באפריל 2024 2:17

קונים דירה יד שניה? למה חשוב להתייעץ עם עורך-דין לפני הרכישה

קניית דירת מגורים היא אולי העסקה הכלכלית הגדולה, שרוב בני האדם עושים במהלך חייהם. אף על פי כן, קונים רבים מקלים ראש ומעדיפים "לחסוך" את העלויות הכספיות הכרוכות בביצוע הבדיקות הנדרשות, אשר ימנעו מהם לעשות טעות אשר תעלה להם ביוקר, ובמקום לפנות לאיש מקצוע בוחרים לסמוך על המזל.

לבתי המשפט הגיעו במרוצת השנים מקרים רבים של קונים "פזיזים" אשר לא ביצעו בדיקות ורק לאחר שחתמו על החוזה ושילמו ממיטב כספם למוכר, הם גילו כי ישנם פערים בין הנכס שרצו לרכוש לבין זה שהם רכשו בסופו של יום. פערים כאלו, אשר בבדיקה של עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין היו יכולות להתגלות ולחסוך להם הרבה כסף וכאבי ראש.

אחת הדוגמאות השכיחות הינה מקרה של קונים, אשר גילו לאחר חתימת החוזה כי הדירה שנמכרה להם נבנתה ללא היתר בניה כדין או שבוצעו בה חריגות בניה. במקרה נוסף, הקונים גילו כי הנכס שהוצג בפניהם כדירת מגורים התגלה בפועל כמחסן (שהוסב לדירת מגורים).

ישנם גם לא מעט מקרים של קונים אשר מגלים לאחר חתימת החוזה, כי  קיימים בדירה ליקויים מהותיים, כגון: כשלים באיטום ורטיבויות, בעיות במערכת האינסטלציה, סדקים ופגמים קשים אחרים אשר תיקונם עלול להוות הוצאה כספית משמעותית שיכולה להסתכם באלפי שקלים ובעשרות אלפי שקלים.

לפי-כך, חשוב מאוד לבצע בדיקה יסודית של כל הפרמטרים הקשורים בקנית נכס, להלן נמנה את הבדיקות העיקריות אותן מומלץ לבצע:

1.       בדיקת זהות המוכרים באמצעות נסח טאבו המונפק באמצעות לשכת רישום המקרקעין.

2.       בדיקת הזכויות המשפטיות של הנכס, לרבות בדיקת התשריטים וההיתרים בתיק הבניין בעירייה.

3.       בדיקה של זכות מגבילה כגון: חובות, עיקולים, הערות אזהרה אחרות הרשומות על הנכס בטאבו ואשר יכולות לסכל את מימוש העסקה.

4.       תכנון נכון של ההצהרה לרשויות מיסוי מקרקעין (מס שבח, מס רכישה).

5.       עריכת הסכם  באופן מדויק אשר יגן על הצדדים וישקף נאמנה את הצהרותיהם כפי שהתגבשו בשלב המו"מ, באופן כזה שימנע, ככל הניתן, מחלוקות בעתיד הקשורות לנכס.

משרדנו מתמחה בייצוג קונים ומוכרים בעסקאות נדל"ן ואנו נשמח לספק לכם מידע נוסף ומפורט על האמור במאמר זה*.

*האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לבדיקת פרמטרים מסוימים בעת רכישת דירה או הימנעות מהם. אין באמור בכדי להוות הצעה או הסכמה של משרדנו בייצוג משפטי. אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום טרם ביצוע פעולה משפטית הקשורה בעסקאות נדל"ן.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן