19 באפריל 2024 23:15

צמצום חובת רישום והרחבת סמכויות – תיקון מוצע לחוק הגנת הפרטיות – מדריך

חוק הגנת הפרטיות התקבל בכנסת בחודש פברואר 1981. מאז תוקן לאחרונה באופן משמעותי בשנת 1996, תיקון קטן ב-2007 ותיקון בהמשך להצעת חוק פרטית ב-2011. לאחרונה (7.11.2021) אישרה הממשלה תיקון משמעותי חדש לחוק, שאם יתקבל תהא זו בשורה של ממש. במרכזו: צמצום חובת רישום מאגרי המידע והרחבת סמכויות האכיפה של רשם מאגרי המידע, שתוארו ישונה, על פי ההצעה, לממונה על הגנת מידע.

ההצעה שעל הפרק עדיין אינה המילה האחרונה ובמשרד המשפטים עמלים על הכנת הצעה נוספת לתיקון החוק. המטרה שסימנו שם, היא להביא להתאמה של החקיקה בישראל לתקנות המידע האירופאיות (GDPR), שנכנסו לתוקף בחודש מאי 2018.

עיקרי התיקונים המוצעים בהצעת החוק שעל הפרק:

1. שינוי מספק הגדרות בחוק  הבולטות שבניהן הינן ההגדרות של מחזיק, מידע, מאגר מידע, מידע רגיש (שיכונה מידע בעל רגישות מיוחדת), מזהה ביומטרי והגדרה חדשה של "בעל שליטה במאגר מידע".

2. צמצום חובת רישום מאגרי המידע – החובה תישאר ביחס למאגרים עם למעלה מ-100,000 מושאי מידע וכאלה הנושאים מידע בעל רגישות מיוחדת).

3. הרחבת סמכויות האכיפה – קביעת שורה של הפרות ועבירות פליליות חדשות בניהול מאגרי מידע, וקביעת סנקציות ביחס אליהן בסכומים גבוהים באופן משמעותי.

4. הקניית סמכויות אכיפה מנהליות ופליליות בידי הממונה על  הגנת המידע, סמכויות רחבות יותר מאלו הקיימות עתה ובינהן חובת הזדהות בפני המפקח, מסירת עותק מחומר מחשב או מידע מדגמי ממאגר המידע, ועוד.

5. יצירת הסדר לאכיפת הוראות החוק בגופים ביטחוניים.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן