8 במאי 2024 5:13

פרשת קיימברידג'-אנליטיקה: פייסבוק תשלם קנס חסר תקדים בגובה 5 מיליארד דולר

כשנה וחצי לאחר החשיפה, נראה כי פרשת קיימברידג׳ אנליטיקה מתקרבת לקו הסיום שלה.

על פי הדיווחים – בהצבעה חשאית שנערכה השבוע, אישרה נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית הסדר פשרה בהיקף של כחמישה מיליארד דולר, בעקבות הפרשה המפורסמת בה פגעה ענקית הטכנולוגיה בפרטיותם של עשרות מיליוני משתמשיה.

ההסדר צפוי לכלול, בין היתר, מגבלות ממשלתיות אחרות ונוספות על האופן שבו פייסבוק נוהגת בפרטיות משתמשיה, כאשר התנאים הנוספים של ההסדר טרם נחשפו. חקירת נציבות הסחר הפדרלית החלה לאחר דיווחים על כך שנתונים של עשרות מיליוני משתמשי פייסבוק נאספו על-ידי חברת הייעוץ הפוליטי "קיימברידג' אנליטיקה", אשר עבדה בקמפיין הבחירות של הנשיא המכהן דונלד טראמפ בשנת 2016.

חברת הייעוץ אספה פרטיהם של מיליוני משתמשי פייסבוק, מתוך כוונה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית לשנת 2016. המידע נאסף באמצעות שאלון אישיות שיצר חוקר מאוניברסיטת קיימברידג', בו ניתן היה לאסוף מידע לא רק על מי שהשתתף בשאלון – אלא גם על חבריהם, ואשר הונגש בפלטפורמת פייסבוק באמצעות API.

יש לציין, כי אף אם הסכום נשמע גדול, ונראה כך על הנייר, בפועל מדובר בלא יותר ממכה קלה בכנף עבור חברת פייסבוק, זאת בהינתן העובדה שגם ברבעון לא מוצלח במיוחד – מצליחה להכניס כמעט פי שלושה מהקנס המדובר. למעשה, הדיווח על גובה הקנס גרם למניית פייסבוק לזנק מעלה ביותר מ-3%, ובאופן אבסורדי כמעט –כך, שווי החברה צפוי לעלות ב-17 מיליארד דולר – פי 3 מהקנס המקורי.

הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן, אמרה כי ההסדר הוא בגדר "ניצחון עבור פייסבוק", וציינה כי ב-15 הדקות שלאחר פרסום הדיווח, שווי השוק של פייסבוק עלה ביותר ב-5 מיליארד דולר. עוד הוסיפה כי ״הוועדה צריכה פשוט לפרק את פייסבוק״.

למרות הכעס, לא דווח האם ישנם צעדים נוספים שינקטו כנגד פייסבוק. צעדים אלו עשויים לכלול, בין היתר, הגברת פיקוח או חובות דיווח שונות בעקבות הפרשה. כך, ייתכן כי ינקטו עוד מספר צעדים נוספים כנגד החברה, אם כי כעת – התמונה עבורה נראית אופטימית.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן