28 באפריל 2024 22:39

נתקבלה בקשה להסרת פרסומים ולמחיקת קבוצת פייסבוק ברשת האינטרנט

בית משפט השלום בבאר-שבע הורה לאחרונה (25.04.2013) למתן עוזיאל, הנתבע בתיק, על הסרת פרסומים פוגעניים שהעלה נגד התובע, ד"ר איתן ברנע, באתרים שונים באינטרנט ועל סגירת קבוצת פייסבוק שנפתחה על-ידו נגד ד"ר ברנע, שמכונה בשם: "לא נוותר עד שהמרפאה הווטרינרית ברנע תיסגר".

ההחלטה, אשר ניתנה על-ידי השופט ישעיהו טישלר (במסגרת תביעת לשון הרע), מבטאת בצורה טובה ביותר את הדינמיות שבהחלטותיו של בית המשפט.

החלטה זו ניתנה בניגוד מוחלט להחלטה דומה בה פסק אותו שופט כ-10 ימים קודם לכן, בהחלטה הנוגעת לבקשה דומה להסרת פרסום פוגעני ברשת הפייסבוק נגד אולם האירועים "חצר נצר", בה החליט שלא להורות על הסרת הפרסום.

הבקשה דנן להסרת הפרסומים, מכוונת לדברים שהמשיב כתב ברחבי האינטרנט ובנוסף ברשת החברתית, בהם תואר ד"ר ברנע כאיש חוצפן, גס רוח, שמתנהג בצורה נלוזה ללקוחותיו, כאדם שמטיל עליהם מורא ופחד, עוד כתב שהקבוצה לא תנוח ולא תשקוט, עד שמרפאתו של ד"ר ברנע תיסגר. הדברים נכתבו בעקבות שיחת טלפון שקיים הנתבע עם התובע בה התגלו, לגרסתו, תכונותיו של התובע.

אלא שהתובע הקליט את אותה שיחה ודווקא הנתבע נשמע בה "עצבני". בית-המשפט ביקר את דיס הפרופורציה, כלשונו, בתיאור של הנתבע את התובע בעקבות אותה שיחה ומכאן מצא לנכון להורות על הסרת הפרסומים.

בית המשפט קבע כי למרות העובדה שזכותו של המשיב לחופש הביטוי גוברת מפני זכותו של ד"ר ברנע לשם טוב, ישנן נסיבות באירוע הספציפי שהינן שונות, ומובילות למסקנה אחרת ולתוצאה משפטית שונה מהרגיל, חלקן הם העדר תשתית עובדתית כלשהי שתעמוד מאחורי האמרות הפוגעניות. מכאן גם ההבדל בין החלטותיו.

כך הדגיש השופט ישעיהו טישלר:

"ככלל, אין להיעתר לבקשות למניעת פרסום טרם התבררה לשון הרע שכן, בשלב זה – שבו טרם הוכרע אם הפרסום אכן מהווה לשון הרע, וטרם נקבעה אחריותו של המפרסם לפגיעה בשם הטוב – משקלו הנכבד של חופש הביטוי והטעמים העומדים ביסודו גוברים על החשש מפני הפגיעה בשם הטוב. כך, אלא אם ביהמ"ש משתכנע כי הגנתו של המפרסם היא הגנת סרק, או שאין בפרסום עניין לציבור"

לבסוף קבע השופט ישעיהו טישלר כי בשלב הזה של ההליך, במאזן האינטרסים, ובמאזן של מכלול השיקולים והראיות שהוצגו, יש להטות את הכף באופן ברור לטובתו של המבקש. לכן הורה למשיב לדאוג להורדה מיידית מכל אתר אינטרנט כל פרסום ביחס לד"ר ברנע. כמו כן, חייב השופט את המשיב בהוצאות לטובתו של ד"ר ברנע בסכום של 10,000 ₪ בתוספת מע"מ.

להחלטה המלאה לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן