26 באפריל 2024 8:28

נפסק: פרסום תמונה בבגד ים בדף מסחרי בפייסבוק ללא הסכמה מהווה פגיעה בפרטיות

בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון קיבל את תביעתה של אישה שפרטיותה נפגעה, בגין הפרת סעיף 2(6) לחוק הגנת הפרטיות, עקב שימוש לא חוקי בתמונתה בלבוש בגד-ים, כשהיא מתנוססת על דבר פרסומת בדף הפייסבוק של Flyclub וחברת רימון טיולים בע"מ.

התובעת הופתעה לגלות כי תמונתה, אשר צולמה במהלך חופשה בחו"ל באיה נאפה, מופיעה בדף בפייסבוק שאינה ממקימיו ו/או שייכת אליו באופן כלשהו. זאת ועוד, התובעת הגישה לביהמ"ש את התמונה המקורית שצולמה, בה נראים ברקע אנשים וחפצים נוספים. זאת בניגוד לתמונה כפי שהופיעה בפרסומת, שם נראית התובעת "כשמים מתיזים סביבה, לבדה ועל רקע של בריכה או ים". כך, נקבע, כי מאמצים ומשאבים רבים הושקעו בעיבוד התמונה והפיכתה לתמונת פרסומת מקצועית עם רקע שונה וכיתוב, אשר ללא עוררין- נועדו לפרסום.

באשר להסכמת התובעת לפרסום ושימוש התמונה- נראה בתמונה כי התובעת אינה מישירה מבט למצלמה ואינה מחייכת. מכך, הסיק ביהמ"ש, כי  לא ידעה שהיא מצולמת באותה העת ועל כן לא נתנה את הסכמתה לשימוש מסחרי ואף לא פנו אליה לקבל את הסכמה שכזאת.

בנסיבות דנן, חרף העובדה כי לא מדובר בתמונה שהיא לעצמה מבזה או משפילה, התקבלה עמדת התובעת כי התמונה יכולה להיות נגישה לכל ויש בכף פגיעה בפרטיותה, וזאת בהתאם לפרסומה ברבים ועקב השימוש המסחרי בה.

יש לציין, כי בית המשפט דחה את טענת ההגנה כי פרסום בדף פייסבוק ולא באתר אינטרנט הינו "דבר שהינו שונה במהותו", ואף קבע כי "הפרסום בדף הפייסבוק דינו כדין פרסום באתר של עסק מסחרי".

באשר לאחריות הנתבעים, קבע בית המשפט כי הנתבע ניהל בעצמו את מותג Flyclub, ללא שותפות של חברת רימון טיולים בע"מ. בנוסף לכך, נקבע, כי הוא היה עצמאי בניהול המותג האמור בכלל ובדף הפייסבוק בפרט. בנסיבות דנן, השופטת רנה הירש לא מצאה לנכון כי יש לחייב את החברה בגין פרסום התמונה בדף הפייסבוק של עסקו הנתבע, למרות ששמה מופיע בסמל הקיים בצד התמונה.

לאחר שלקחה בחשבון שיקולים עובדתיים נוספים, כמו חוסר סירוב מצד התובעת להצטלם במסיבה, משך פרסום התמונה באתר והעובדה כי לא מדובר בתמונה משפילה או מבזה, העמידה השופטת את סכום הפיצוי לו זכאית התובעת מצד הנתבע על סך 20,000 ₪.

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן