20 באפריל 2024 8:56

נדחתה בקשה להסרת פרסום מ"קיר" הפייסבוק

בית משפט השלום בבאר שבע נדרש לאחרונה (14.04.2013) לדון בבקשה ל"מתן צווי מניעה וצווי עשה במעמד צד אחד" להורדת פרסום מ"קיר" של חשבון פייסבוק. הגשת הבקשה התעוררה במסגרת תביעת לשון הרע של אולם האירועים "חצר נצר" נגד אחת העובדות, אשר עבדה בו כמלצרית. אולם האירועים פנה לבית המשפט בכדי שיורה למשיבה להסיר פרסום קיים על "קיר" הפייסבוק שלה ולהימנע מפרסומים נוספים בנידון.

המשיבה כתבה על קיר הפייסבוק שלה, כי העובדים באולם האירועים מקבלים יחס משפיל ומזלזל, ובנוסף שהשיטות בהן משתמש האולם לניקוי הכלים אינן היגייניות. לפרסום זה נוסף גם סרטון בו נראים עובדי המטבח שוטפים את המגש בחצר האחורית של האולם.

המבקשים טענו, כי כל יום שחולף וכל זמן שהפרסום מופיע, גורם להם לנזק יותר גדול, שכן הפרסום המדובר כבר נמצא בתפוצה רחבה מאוד ברשת החברתית. המשיבה, לעומת זאת,  טענה שהסרת הפוסט מקיר הפייסבוק שלה יפגע בחופש הביטוי שלה ובזכות הציבור לדעת על עוולותיו של אולם האירועים, שכוללים את ההיגיינה הנמוכה באולם, והיחס הגרוע שנותן לעובדיו.

השופט ישעיהו טישלר קבע כי מנקודת הראות של המבקשים, בוודאי מדובר בפרסום שעלול לגרום לאולם נזק כלכלי, אך בשלב זה של הדיון (קדם המשפט), ולפני שהוכחו טענות התובעים, הסרת הפרסום מקיר הפייסבוק, עלולה להוות פגיעה לא מוצדקת בערך של חופש הביטוי של המשיבה ומכאן דחה את הבקשה.

יפים לעניין זה הדברים שציין השופט, בנוגע לפרסום על "קיר" הפייסבוק: " יושב לו אדם ספון בביתו בדלת אמותיו ,מעלה על צג במחשב את מחשבותיו והגיגי ליבו ובלחיצת מקש אחת הופכים אלו לנחלת הכלל. הדברים נכתבים על גבי מה שמכונה "הקיר" וה"קיר" הזה, הופך להיות משותף לציבור בלתי מוגדר בגודלו של אנשים ,שיכולים לקרוא מה ש"הודבק" עליו. מבחינה זו, מדובר במעין "כיכר העיר" הוירטואלית. תכונת השיתוף ב"קובץ החברתי" לא רק הופכת את מחשבותיו של הפרט לנחלת הכלל, אלא היא יוצרת מציאות אינטראקטיבית, שבו הכלל משתתף לא רק בידיעה של הכתוב ,אלא הוא גם מוזמן לחוות את דעתו לגבי הכתוב (like), לשתף בו אנשים נוספים (בחינת הרחבת חוג הקוראים ) ואף ליצור שיח לגבי הכתוב".

השופט טישלר אף עורך את האבחנה בין פרסום זה לפרסום בעולם ה’רגיל’: "הפרסם ב’קיר’ הפייסבוק שונה ממה שנכתב למשל בעיתון, ששם היחסים בין העיתון לבין קוראיו, הם פחות דינמיים, מאידך יש להניח, שכמות הקוראים של העיתון (עיתון יומי), גדולה מכמות מי שנחשפו לקיר המודעות של המשיבה".

להחלטה המלאה לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן