16 באפריל 2024 22:07

כדורגל בליגות החובבניות: כדאי לא להיפצע!

תחילתה של הפרשה בסוף חודש אוגוסט 2009, לאחר שעובד זקן, שחקנה של הפועל קטמון (ששיחקה דאז בליגה ג’) נפצע בברכו הימנית במהלך משחק אימון ונזקק לטיפול רפואי. לאחר שנדחתה תביעתו למוסד לביטוח לאומי, במטרה להכיר בפציעתו כפציעת עבודה, החליט התובע להעלות את הנושא לפתחו של בית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

בפסק הדין, דחתה כבוד השופטת רחל בר"ג- הירשברג את ערעורו של זקן להכיר בפציעתו כתאונת עבודה, בהתבססה על בחינת הקריטריונים הנדרשים לכינון מערכת יחסי עבודה בין השחקן לקבוצתו. כך, לאחר ששקלה את היקף השעות אשר הוקדש לפעילות זקן בקבוצה, בחינת המקורות השונים לפרנסתו ומהות ההתקשרות בין הצדדים, מצאה כי בין הצדדים לא התקיימו יחסי עובד- מעביד.

נוסף על קריטריונים אלה, התבססה השופט ת על עמדת ההתאחדות הישראלית לכדורגל, התומכת בעמדתה של הפועל קטמון, הטוענת במידה ויחסי הקבוצות החובבניות ושחקניהם יוכרו כיחסי עבודה, יוטל נטל כלכלי העלול "להמיט חורבן" על הליגות הנמוכות, המתבססות ברובן על תרומות.

כמו כן הדגישה השופטת, כי הקבוצות אמנם מספקות לשחקנים "מפעל קבוצתי" למשחק הכדורגל ואף ששחקנים רבים והתובע ביניהם, משתלבים עם הזמן במערך הארגוני של הקבוצה,  מרבית השחקנים הפועלים במסגרת ליגות אלה עושים זאת תמורת כיסוי הוצאות מינימאלי בלבד ואינם מקיימים כל סוג של יחסי עבודה. בנוסף ציינה, כי מרבית השחקנים רואים עיסוק זה כאל תחביב בעל אופי "התנדבותי".

לפסיקת בית הדין תיתכן השפעה רבה על שחקני הליגות הנמוכות שעל מנת לחסוך מעצמם נזקים כספיים והתדיינות רבה, יהיה עליהם להסדיר בהסכם את יחסיהם עם מועדוני הספורט.

סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

לפסק הדין המלא לחץ כאן

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן