29 באפריל 2024 0:15

כדורגל בישראל: כרטיסים ליציע הכבוד עלו לפרוספר אזגי 60,000 ₪, פיצוי לשון הרע ליו"ר הפועל ת"א לשעבר, דורון אוסידון, שסרב לתת את הכרטיסים מרצונו

איך יכולים כרטיסים למשחק בודד ליציע הכבוד של הפועל ת"א לעלות, בסיכומו של דבר, 60,000 ₪? צריך לקרוא כדי להאמין. פסק דין שניתן לאחרונה (04.03.14) בביהמ"ש השלום ת"א, קבע כי פרוספר אזגי, בעלי קבוצת הפועל אשקלון, ישלם 60,000 ₪ ליו"ר הפועל ת"א לשעבר, דורון אוסדון כפיצוי עבור לשון הרע, שהתגלגלה לאחר שהאחרון סרב לתת לו כרטיסים ליציע הכבוד למשחק הקבוצה ואילו אזגי ’נאלץ’ לקחת אותם בכוח.

תחילת העימות בין הצדדים, ביום 05.12.1, יום המשחק בין הפועל ת"א למכבי חיפה. אזגי, שלא התרצה מאופן טיפולו של אוסידון בבקשתו לכרטיסים ליציע הכבוד, הגיע למשרדי הנהלת הפועל ת"א, ודרש את הכרטיסים.

משלא נענה לשביעות רצונו, "חטף" אזגי מעמדת פקידת הקבלה את ההזמנות ליציע הכבוד. אוסידון, שסבר כי המצב יוצא משליטה, הזעיק את משטרת ישראל.

בימים שלאחר האירוע האמור, התראיין אזגי מספר פעמים, באמצעי מדיה שונים, ביניהם תכניות רדיו וטלוויזיה וכינה את אוסידון "קוקסינל", "צי’יוואווה",  "איש ברים", "גזע קטן" ו"שומר בר".

אזגי אף הגדיל לעשות, והקליט יחד עם זמר נוסף קליפ מוזיקלי, שהועלה ל"יוטיוב" ולחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא חוזר על הכינויים "קוקסינל" ו"צ’יוואווה" בהקשר של אוסידון.

השופטת ריבה ניב, החליטה כי מסע ההכפשות של אזגי, את אוסידון, שנמשך מספר ימים תוך ניצול מספר אמצעי מדיה שונים, עולה בקנה אחד עם הגדרת החוק ללשון הרע. לשיטתה של השופטת ניב, יש בביטויים בהם השתמש אזגי, כדי לפגוע בתדמיתו של אוסידון בעיני כלל הציבור ובעיני ציבור אוהדי הספורט אף יותר.

עוד קבעה השופטת, כי אף לא אחת מההגנות המנויות בחוק איסור לשון הרע, עומדות לימין אזגי, שכן, עמדו בפניו מספר הזדמנויות להתנצל והוא סירב, דבר המעיד על חוסר תום ליבו. זאת ועוד, על מנת ליהנות מהגנת תום הלב, על הפרסום להיות מידתי וסביר, ולאור פעולותיו של אזגי באמצעי המדיה השונים, ברי כי פרסומו חרג מגדרי הסביר והמידתי.

לסיכום, פסקה השופטת לטובת אוסידון, וקבעה פיצוי של 60,000 ₪ עבור הפגיעה בשמו. השופטת נימקה החלטתה, כי עקב מצבו הכלכלי הרעוע של אזגי – "הבא על עונשו", היא הקלה עימו ולא פסקה נגדו את כפל הפיצוי כעולה מהחוק (100,000 ₪). לטובת אוסידון נפסקו גם הוצאות שכ"ט עורך הדין על הסך של 5,000 ₪ וכן תשלום עבור אגרות בית המשפט וכן הוצאותיו עקב הגעתו מחו"ל עבור הדיון.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן