25 באפריל 2024 20:56

ה- OECD פרסם את "הדור השני של הפרטיות"

ארגון המדינות המפותחות, ה- OECD עדכן לאחרונה (10.09.2013) את העקרונות והקווים המנחים לפרטיות שנקבעו על ידו בשנת 1980, זאת לאחר שנתיים של דיונים ארוכים שהתקיימו בראשותה של נציבות הפרטיות של מחוז אונטריו שבקנדה.

הדיונים להתוויית העקרונות נערכו בהשתתפותם של אנשי אקדמיה מובילים בתחום הפרטיות, רגולטורים מעשרות מדינות, ארגוני זכויות אדם ונציגי חברות פרטיות שנוגעים בתחום. בדיונים אלו השתתפה מטעם מדינת ישראל- הרשות למשפט וטכנולוגיה, אשר אף ניהלה את המפגש הראשון של הוועידה שהתקיים בירושלים במהלך שנת 2010. הצורך בביצוע העדכון הינו ברור – ההתפתחות הטכנולוגית המואצת והבלתי פוסקת (כדוגמת טלפונים חכמים, אפליקציות, מנועי חיפוש) אשר שינתה את פניה רבות משנת 1980 ועד היום.

הקווים המנחים שהותוו במסגרת העדכון מביאים לידי ביטוי את הגישות לפרטיות של המדינות החברות ב-OECD, אשר גישרו בין התפיסות המרכזיות והעיקריות לפרטיות הרווחות בעולם, בין התפיסה האמריקאית לפרטיות "המתירנית" והפרקטית אשר מעודדת שירותים מבוססי מידע אישי וכלכלת מידע רבה ובין הגישה האירופאית ה"שמרנית" יותר להגנה על המידע האישי.

שני הנושאים העיקריים והכלליים, אשר הובאו לידי ביטוי ובהם התמקד המסמך המתווה, הינם-
התמקדות ביישום מעשי של הגנה על הפרטיות באמצעות גישה המעוגנת ב"ניהול סיכונים" של הארגונים במדינות השונות והתמקדות בצורך, לנקיטת מאמצים על ידי הארגונים במטרה לטפל בממד הגלובלי של הפרטיות, באמצעות פעולות הדדיות משותפות והגברת שיתוף הפעולה בין הרשויות הפרטיות העצמאיות במדינות השונות (דוגמת רמו"ט).

על קצהו של המזלג- חלק מההנחיות שהובאו לידי ביטוי במסמך דורשות מהמדינות החברות להקים ולנהל רשויות אכיפת פרטיות, כמו גם, להשקיע משאבים ומומחיות טכנית דרושה כדי להפעיל את סמכויותיהם בצורה יעילה ולקבל החלטותיהם על בסיס אובייקטיבי. המסמך ציין כי מדובר בתחום חדש של רגולציה, הדורש פיקוח על ידי מחלקה חדשה של רגולטורים, אשר תהא ספוגה לא רק במשפט אלא גם בידע טכנולוגי קריטי להתקשרות עם תרחישי ניהול נתונים.

בנוסף, ההנחיות המתוקנות מורות לארגונים במדינות השונות להקים ולנהל תוכניות של פרטיות באמצעות אמצעי הגנה מתאימים, המבוססים על הערכת סיכוני פרטיות. כמו כן, על המדינות החברות ב-OECD לנקוט בפעולות אקטיביות בכדי לקדם את חינוך והעלאת מודעות, פיתוח כישורים וקידום אמצעים טכניים שמטרתם לסייע להגן על הפרטיות.

להנחיה המלאה של ארגון ה-OECD  לחץ כאן.

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן