25 באפריל 2024 12:44

התקבל קוד חדש לשירותים מקוונים לקטינים. בבריטניה.

בריטניה שומרת על פרטיות הקטינים בתחומה בעת שהם משתמשים בשירותים דיגיטליים. הפרלמנט הבריטי אישר לאחרונה (12.08.2020) את הקוד לשירותים מקוונים לקטינים, קוד שנוסח על-ידי ה- ICO, רשות הגנת המידע הבריטית, והוא ייכנס לתוקף ב- 2 בספטמבר 2020, עם תקופת מעבר עד לאכיפתו של 12 חודשים.

הרגולטור הבריטי מתגאה בדברי ההסבר לקוד, כי המדובר בקוד ראשון מסוגו בעולם. בדברי ההסבר מפרטת ה-ICO את הבסיס לקביעה: "איסוף נתונים אישיים עומד בלב השירותים הדיגיטליים בהם משתמשים ילדים מדי יום. מרגע שאדם צעיר פותח אפליקציה, משחק במשחק או טוען אתר, מתחילים להיאסף נתונים. מי משתמש בשירות? איך הם משתמשים בזה? באיזו תדירות? מאיפה? באיזה מכשיר? לכל אלה הקוד מספק תשובה. מידע זה עשוי להקנות לקטינים טכניקות שימוש בשירותים מקוונים, לשכנע צעירים להשקיע יותר זמן בקריאת תנאי שימוש בשירותים, לעצב את התוכן בו הם מעוניינים לפעול ולהתאים את הפרסומות שהם רואים".

באשר לאכיפת הקוד, לאחר תקופת המעבר וההסתגלות שנקבעה, אמר הרגולטור הבריטי: "בהתאם למדיניות הפעולה הרגולטורית שלנו, כאשר אנו שוקלים כל פעולות אכיפה אנו ניקח בחשבון את המאמצים שעשו ארגונים להתאמה לקוד במהלך תקופת המעבר, כמו גם את גודל ומשאבי הארגון הרלבנטי והסיכונים לילדים הטמונים בעיבוד הנתונים המבוצע על-ידו".

הקוד יחול על שירותים חדשים וקיימים כאחד. מבחינת מוצרים פיזיים קיימים, ה- ICO לא ידרוש מארגונים לערוך שינויים במידע שכבר נאסף, או לתקן עיבודי מידע קיימים ופעולות שכבר היו אמורות להתחיל לפני 2 בספטמבר 2021.

ה- ICO מפתח כעת חבילת תמיכה המסייעת לעמידה בקוד של הארגונים השונים. פיתוח זה יתבסס על משוב שיתקבל מהארגונים השונים לגבי סוג התמיכה, שהם ישמחו לקבל במהלך תקופת המעבר. ה- ICO כבר פרסם שאלות נפוצות בנושא השפעת הקוד על אמצעי התקשורת החדשים.

הקוד מבוסס על 15 סטנדרטים המחייבים. כך, למשל, ההגדרות להן מסכים גולש צריכות להיות ערוכות כך ששמירה על "רמת פרטיות גבוהה" תהא כברירת מחדל (אלא אם כן יש סיבה משכנעת שלא); יש לאסוף ולשמור רק את ההיקף המינימלי של נתונים אישיים; בדרך כלל אין לשתף את הנתונים של ילדים; שירותי מיקום גיאוגרפי צריכים להיות כבויים כברירת מחדל; אין להשתמש בטכניקות דחיפה כדי לעודד ילדים לספק נתונים אישיים מיותרים, להחליש או לכבות את הגדרות הפרטיות שלהם. הקוד עוסק גם בסוגיות של בקרת הורים ושאלת יכולת עריכת פרופילים לגולשים.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן