20 באפריל 2024 5:37

השלום ת"א: חוק הגנת הפרטיות לא חל גם על כתבי תאגיד

בית משפט השלום בתל-אביב קבע לאחרונה (13/06/2013), כי חוק הגנת הפרטיות- התשמ"א 1981 לא נועד לחול על תאגידים ובכלל זה לא על כתבי תאגיד. ההחלטה נתקבלה, במסגרת בקשה לתיקון כתב תביעה. התובעת בהליך, חברת ברכה עד בלי די בע"מ ביקשה להוסיף תובע נוסף לכתב התביעה- אחד מבעלי החברה ובנוסף להוסיף עילה נוספת לכתב התביעה- בהתאם סעיף 2(5) לחוק הגנת הפרטיות, הקובע הגנה מפני העתקת תוכן של מכתב או כתב אחר שלא נועד לפרסום או שימוש בתוכנו ללא רשות הכותב או הנמען.

התובעת טענה כי יש להתיר את תיקון כתב התביעה, על מנת שבית המשפט יוכל להכריע בשאלה המרכזית השנויה במחלוקת בהליך והיא האם הפרה הנתבעת, חב’ פלאפון תקשורת בע"מ, את פרטיותה של התובעת. עוד טענה כי אין בתיקון הוספת עילה חדשה, כי אם הוספת פגיעה נוספת בפרטיותה, כפי המפורט בחוק וכפי שעולה באופן ברור מהמסד העובדתי אשר הונח כבר בכתב התביעה המקורי. לגרסת התובעת, מאחר ובסעיף 2(5) לחוק הגנת הפרטיות לא מופיעה המילה "אדם" הרי שהאמור בסעיף נועד לחול גם על תאגידים.

מנגד טענה הנתבעת, באמצעות עורך הדין דן חי, כי התיקון אינו אלא מקצה של שיפורים בכתב התביעה. בנוסף טענה כי אין לאפשר את התיקון הואיל והצורך בהוספתסעיף 2(5) לחוק הגנת הפרטיות לתביעה ייצור תוצאה של טעות משפטית, שכן סעיף 2(5)לחוק הגנת הפרטיות, כשם שהחוק כולו, חל רק על פגיעה באדם, בשר ודם. כסימוכין לאמור, הציגו באי כוחה של הנתבעת את קביעותיהם של המחוקק ובתי המשפט בנידון, אשר קבעו במספר הזדמנויות, כי חוק הגנת הפרטיות אינו נועד לחול על תאגידים. נוסף על האמור טענה הנתבעת, כי אין להתיר את התיקונים משום שהתביעה גם כך התיישנה (בהתאם לסעיף 26 לחוק הגנת הפרטיות).

בית המשפט קבע כי פרשנותה של התובעת לחוק הגנת הפרטיות הינה מוטעית, וקיבלא ת עמדת הנתבעת באומרו כי חוק הגנת הפרטיות לא נועד לחול על תאגידים ואף לא הוראת סעיף 2(5) לחוק. בנוסף קבע בית המשפט כי אכן חלה התיישנות בנידון, זאת בהתאם לטענת הנתבעת, מאחר ועברו מעל שנתיים מאז הביצוע לכאורה של העוולות ועד מועד הגשת הבקשה לתיקון. מסיבות אלו, דחה בית המשפט את בקשת התיקון של התובעת.

יפים לעניין זה דברי השופטת בהליך, רונית פינצ’וק אלט:

"חוק הגנת הפרטיות לא נועד להגן על פרטיותו של תאגיד כי אם על פרטיותו של אדם בשר ודם. גם מעיון בסעיף 2(5) עולה כי הפגיעה המתוארת בו התכוונה לחול רק על אדם ולא על תאגיד, ואין ללמוד מחסרונו של המונח"אדם" בסעיף 2(5), על כך שהחוק כיוון בדרך זו להרחיב את הגנתו על תאגיד."

לאור האמור, הטיל בית המשפט על התובעת לשלם לנתבעת את הוצאות כתיבת התגובה לבקשת התיקון של הנתבעת, בסך של 2,000 ₪.

להחלטה המלאה לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמשכייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמורמבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן