26 באפריל 2024 23:12

השלום ת"א: אין סמכות למתן פרטי רוכבת קורקינט

אין דרך בדין הישראלי לקבל פרטי רוכב קורקינט ששכר את הכלי מחברה העוסקת בכך. כך עולה מפסק-דין שניתן לאחרונה (02.04.2022) בבית משפט השלום בתל-אביב.

פסק-הדין עסק ברוכבת קורקינט חשמלי אשר בבעלות חברת ההשכרה "WIND" אשר פגעה ברכב חונה, גרמה לו נזק ונמלטה מהמקום. בעל הרכב צפה באירוע שתועד במצלמות רכבו ופנה לחברת ההשכרה לצורך סיוע באיתור הרוכבת. חברת ההשכרה סירבה למסור את פרטיה של הרוכבת בעקבות חוקי ה-GDPR האירופאיים אשר מגנים על פרטיותם של לקוחות בחברות אירופאיות.

בעל הרכב הגיש לבית המשפט השלום בת"א תביעה למתן צו שמחייב את החברה למסור את פרטיה של הרוכבת הפוגעת, אך זו נמחקה מאחר שאין בדין הישראלי הסמכה לבית המשפט לחייב את החברה למסור את פרטיו של צד שלישי.

עם זאת, השופט גיא היימן פנה אל המחוקק הישראלי בפסק דינו, בבקשה להסדיר את הנושא, וזאת מאחר שתופעת הקורקינטים החשמליים הם תופעה חדשה המחייבת התייחסות מיוחדת, וציין כי הסדרתו מערבת שיקולים חשובים ומורכבים ולכן לא מתאימה להיקבע בקביעה משפטית אלא באמצעות חקיקה. עוד כתב השופט כי "אל מול עניינם של התובעים מתגלה הדין בחולשתו. אין הוא מספק מענה הולם למבקשים אותו, הוא עלול להתברר, למרבה הקושי משענת של קנה רצוץ. מה יעשה אז האזרח שומר החוק, שאת מבטחו שם ברשויות הדין ובמוסדותיו?"

בית המשפט העליון דחה בעבר את האפשרות לתבוע בלי שידועה זהות הנתבע בעניין רמי מור, שם ביקשו לחשוף פרטי גולש אנונימי שכתב תגובה (טוקבק) פוגענית. בהיעדר חקיקה מתאימה לא ניתן להורות על חשיפת פרטיו של מזיק אנונימי גם כאשר אנונימיות זו מאפשרת לו להתחמק מאחריות להפרה שביצע.

בפרשת רמי מור, בית המשפט העליון פסק כי לא קיימת כיום מסגרת דיונית הולמת למתן צו המורה לחשוף את זהותו של גולש אנונימי באינטרנט, ואין "להמציא" מסגרת כזו בחקיקה שיפוטית.

הלכת רמי מור עומדת בתוקפה, ונכון להיום, לא ניתן לחשוף פרטי גולשים אנונימיים. המחוקק טרם התערב והסדיר נושא זה על אף אמירות בית המשפט העליון אשר הורו על כך ומספר הצעות חוק פרטיות שניסו להביא להסדרת הנושא בחקיקה.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן