23 באפריל 2024 19:50

השלום פתח תקווה: הסרה באמצעות קישור עונה על דרישות חוק הספאם

בית המשפט השלום בפתח תקווה דחה לאחרונה (01.11.2016) בקשה לאישור תובענה כייצוגית, שעניינה משלוח דברי פרסומת לחברי המועדון של חברת התכשיטים ROYALTY. בית המשפט קיבלת את טענת הנתבעת, באמצעות עו"ד דן חי, וקבע כי הסרה מרשימת התפוצה באמצעות קישור עונה על דרישות חוק הספאם.

המבקשת, שיוצגה בהליך על ידי עו"ד אהוד גרי, טענה כי מעולם לא הסכימה לקבל דברי פרסומת מאת המשיבה, וכי משלוח דברי הפרסומת לטלפון הנייד שלה נעשה בניגוד להוראות חוק הספאם. עוד טענה המבקשת, כי המשיבה לא אפשרה משלוח הודעת סירוב בדרך שבה שוגר דבר הפרסומת, באמצעות מסרון חוזר, וגם בכך הפרה את הוראות החוק.

מנגד המשיבה, שיוצגה על ידי עו"ד דן חי, טענה כי היא שולחת דברי פרסומת אך ורק ללקוחות אשר מסרו לה את מספר הטלפון הנייד שלהם, שחתמו על הסכמתם לקבלת חומר שיווקי ממנה, ושנמסר להם מפורשות כי ייעשה שימוש בפרטיהם אלו למטרות שיווקיות. כך טענה המשיבה כי המבקשת הצטרפה למועדון הלקוחות שלה בעת ביצועה רכישה באחד מסניפי הרשת, ונתנה את הסכמתה לקבלת דברי פרסומת מאת המשיבה.

עוד טענה המשיבה, כי הסרה באמצעות לחיצה על קישור המופיע בדבר הפרסומת עצמו, עונה על הדרישה כי ההסרה תהא "בדרך שבה שוגר דבר הפרסומת", היות והנמענים אינם צריכים לעשות כל פעולה אקטיבית המצריכה מהם מאמץ מיוחד. כן טענה, כי במציאות הנוכחית, להבדיל מזו של שנת 2008 אז חוקק החוק, אין מי שאינו מחזיק בטלפון נייד בעל גישה לרשת האינטרנט, ולפיכך הסרה באמצעות לחיצה על קישור עומדת בהוראות החוק ואולי אף קלה ופשוטה יותר ממשלוח מסרון חוזר.

השופט נחום שטרנליכט קיבל את טענות המשיבה במלואן וקבע כי המבקשת אכן מסרה את פרטיה למשיבה בעת הצטרפותה למועדון הלקוחות, ונתנה את הסכמתה למשלוח דברי פרסומת מאת המשיבה. עוד קבע, כי מקום בו המבקשת נמנעה מהסרת פרטיה באמצעות לחיצה על הקישור המופיע בהודעות, לא ביקשה להימחק מרשימת התפוצה של המשיבה, ולא הודיעה למשיבה כי היא מעוניינת שלא לקבל מידע שיווקי, בכל דרך אחרת, הרי שלא קמה לה עילת תביעה כנגד המשיבה.

כמו כן קיבל בית המשפט את עמדת המשיבה לעניין אפשרות ההסרה שמסרה בידי הנמענים, וקבע כי הסרה באמצעות קישור המופיע בדבר הפרסומת מהווה דרך פשוטה וסבירה בנסיבות העניין, ועונה על דרישות החוק. לסיום חייב בית המשפט את המבקשת בהוצאות המשיבה בסך 7,500 ₪.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן