25 באפריל 2024 8:16

מעקב אחר עבודה מהבית: הרשות מחווה דעתה בטיוטה להערות הציבור

כידוע, בשנים האחרונות תופעת העבודה מרחוק תפסה תאוצה, שהתגברה אף יותר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. בכדי לגשר על פערי המרחק, פותחו אמצעים טכנולוגיים המאפשרים למעסיקים לבצע מעקב אחר תפוקת העובדים גם כאשר העבודה היא עבודה מרחוק.

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה ביום 25.12.2022 מסמך טיוטת הנחיה להערות הציבור בנוגע לתוכנות מעקב אחר עובדים. זאת במטרה לגבש את המדיניות הנהוגה היום במקום העבודה בהקשר הפגיעה בפרטיותו של העובד, לרבות בעת עבודה מרחוק.

מסמך הטיוטה נוגע לאותם מקרים בהם העבודה מהבית מהווה תחליף זמני או קבוע לעבודה ממקום העבודה, ולא למקרים בהם עבודה מחוץ למקום העבודה היא המתכונת הרגילה כמו למשל נהגים.

עיקר מסמך הטיוטה עוסק בעוצמת ההסכמה הנדרשת מהעובד ומעמדה בהתאם ליחסי הכוחות במקרים של ניטור עבודה במדרג משתנה לפי החדירה לפרטיות, ממעקב אחר זמני שימוש בפלטפורמות של העבודה ועד למצלמות ומיקרופונים פתוחים. זאת על פי חלוקה ל-3 קבוצות המדרגות את עוצמת החדירה לפרטיות: מעקב שאינו פוגעו בפרטיות העובד, מעקב בו הפגיעה בפרטיות היא מועטה, מעקב הפוגע בפרטיות ברמה גבוה במיוחד.

הרשות מכירה בצורך לפקח על העובדים מתוקף החוק והזכות הקניינית של המעסיק תחת הפררוגטיבה הניהולית שלו, וזאת גם על ידי אמצעים דיגיטליים טכנולוגים. עם זאת, בכדי להתאים את דיני הגנת הפרטיות לאותן פעולות, מסמך הטיוטה קובע מספר חובות שיחולו על המעסיקים. משכך, מסמך הטיוטה קובע כי על המעסיק הנטל להוכיח שהפעלת המעקב אחר העובד נעשית בתום לב, תוך גילוי ושקיפות לעובד, באופן לגיטימי, במידתיות ובצמידות למטרה.

כמו כן, מסמך הטיוטה מרחיב את חובת היידוע שמנויה בסעיף 11 לחוק הגנת הפרטיות. זאת כאשר רוחב חובת היידוע לעובד, וכן עוצמת ההסכמה הנדרשת תהיה בהתאם לחומרת הפגיעה בפרטיות שנגזרת מהמעקב, על פי 3 הקבוצות לעיל. בנוסף, הרשות מתייחסת לביקורת השנתית שנועדה למנוע צבירת מידע עודף, וממליצה לבצע ביקורות דחופות יותר.

בטרם אימוץ פתרון המעקב, הרשות ממליצה לבצע תסקיר שיעריך וינהל את סיכוני הפגיעה בפרטיות ביחס להשפעת המעקב על פרטיותו של העובד.

לסיכום, מסמך הטיוטה מעידה על כוונת הרשות לעדכן את מדיניות פרטיות עובדים בהתאם להתקדמות הטכנולוגיות שבהן משתמשים המעסיקים. כמו כן, מסמך הטיוטה מביא לידי ביטוי התייחסות נוספת באשר לאופן ניהול המידע העודף.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן