24 באפריל 2024 7:55

הרשות להגנת הפרטיות מנסה לעשות סדר באפליקציות התשלומים

אפליקציות התשלומים תחת הזרקור של הרשות להגנת הפרטיות. במסמך שפרסמה הרשות להערות הציבור (04.11.2020), נכללות המלצות המבטאות את הדרך האופטימלית, לדעת הרשות, ליישום הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו באפליקציות אלה. לעיתים, נדמה, שהפרשנות של הרשות מרחיקה ממילות החוק עד כי ראוי היה לשנותו.

בשנים האחרונות נכנסו לשוק אפליקציות להעברת כספים בין יחידים ואמצעים מתקדמים לתשלום בבתי עסק באמצעות הטלפון החכם. אמצעים אלו אוספים מידע רגיש על אודות המשתמשים, כגון מספר תעודת זהות, פרטי כרטיס אשראי, חשבון בנק, מידע ביומטרי, אישיותם של המשתמשים, אורח חייהם, העדפותיהם ועוד. לדעת הרשות להגנת הפרטיות יש להבטיח כי השימוש באמצעים אלו ובמידע הנאסף על-ידם ייעשה באופן המגן על פרטיותם של המשתמשים, ושמאפשר להם לשלוט במידע.

לאחר בחינה של מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של האפליקציות המרכזיות הפועלות כיום בשוק הישראלי ממליצה הרשות לבצע בהם את השינויים הבאים:

  1. פירוט כלל הרשאות הגישה למכשיר הנייד המבוקשות ומידת נחיצותן לעצם הפעלת השירות במסגרת רישום ושימוש באמצעים האמורים. ביחס להרשאות גישה שאינן מחויבות לעצם הפעלת השירות, יש לקבל הסכמה מפורשת ואקטיבית.
  2. הליך קבלת ההסכמה לשימוש בקבצי עוגיות ייעשה באופן נפרד ותוך הצגת הסבר ביחס להשלכות מתן ההסכמה לשימוש בקבצים.
  3. כל שינוי מהותי בסוג או בזהות הטכנולוגיות בהן נעשה שימוש במסגרת אמצעי התשלום, יוצג למשתמשים לצורך קבלת הסכמה אקטיבית מחודשת מטעמם, תוך פירוט המשמעויות וההשלכות האפשרויות של השינוי על פרטיותם.
  4. הכללת פירוט זכויות משתמשים במידע הנאסף אודותיהם וביחס לגורלו של מידע זה לאחר סיום ההתקשרות. הרשות ממליצה כי בקשת ההתנתקות תוביל גם להפסקת השימוש במידע ועיבודו לצרכים מסחריים ותהא רק למען צרכים משפטיים.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן