18 באפריל 2024 14:41

הרשות להגנת הפרטיות: כתובות דוא"ל הן מידע פרטי

מסמך גילוי דעת של הרשות להגנת הפרטיות שפורסם לאחרונה (28.11.2018) מחדד: אוסף כתובות דוא"ל לצד שמות בעליהן מהווה מאגר מידע לפי חוק הגנת הפרטיות, וזאת משום שניתן להסיק מהן נתונים אישיים.

אין ספק שבעידן הדיגיטלי הפך הדואר האלקטרוני לאמצעי תקשורת מרכזי בארץ ובעולם. מלבד חלופת ההודעות, אנחנו נדרשים לספק את כתובות הדוא"ל שלנו עבור שירותים דיגיטליים רבים ובכך מכניסים אותן למאגרי מידע שונים. אך האם עמדנו על כך שכתובת דוא"ל עשויה להכיל מידע פרטי על אודותינו?

לדוגמה, ניתן ללמוד על הכשרתו המקצועית של אדם מכתובת הדוא"ל ploni@engineer.com ועל מעמדו האישי ניתן להסיק מכתובת הדוא"ל משותפת לזוג דוגמת ron&rona@mail.com.
בכדי לשמור על פרטיותם של בעלי כתובת הדוא"ל, הרשות להגנת הפרטיות הבהירה כי כל אוסף כתובות דוא"ל מזוהות, מהווה מאגר מידע שעליו חלות חובות והגנות אשר שומרות על נתוני המאגר.

עד לחידוד זה, אוסף נתוני מידע שהכיל רק "שם, מען ודרכי התקשרות" (על-פי סעיף קטן (2) של הגדרת מידע שבסעיף 7 לחוק הגנת הפרטיות) לא היה מחויב ברישום כמאגר מידע. בעקבות תקנות הפרטיות החדשות של האיחוד האירופי (GDPR) שפורסמו השנה, אשר קובעות כי כתובת דוא"ל נחשבת מידע אשר על פיו ניתן לזהות אדם מסוים, הוחרגו כתובות המיילים מרכיב "דרכי התקשרות" שבסעיף, וכעת חל על אוסף המכיל כתובות דוא"ל מזוהות חובת רישום כמאגר מידע.

בנוסף, בשל השימוש הרווח בכתובת דוא"ל כאמצעי הזדהות ברשתות חברתיות ובשירותים מקוונים, כתובת הדוא"ל עשויה לשמש כ"מפתח" המאפשר לזהות אדם בוודאות רבה ולקשר בין פרטי מידע שונים הקשורים אליו, שמוחזקים במאגרים שונים.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן