20 באפריל 2024 17:27

הרשות להגנת הפרטיות קנסה חברה ב-320,000 על איסוף מידע בניגוד לחוק

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה בעמוד הפיייסבוק שלה כי במסגרת פעולת אכיפתה כנגד חברת "דאטה אונליין" בגין שורת הפרות של חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, הוטל על החברה קנס בסך 320,000 ש"ח.

על פי פרסום הרשות, חברת "דאטה אונליין" הציגה עצמה בפני הגופים ששכרו את שירותיה, כבעלת מאגר חוקי ורשום בהתאם להוראות החוק, ולאחר מכן סחרה החברה בנתונים שהועברו אליה מאותם גופים.

הרשות קבעה שהחברה הפרה את הוראות חוק הגנת הפרטיות, בין היתר מאחר ועשתה שימוש וסחרה במאגרי מידע בניגוד למטרה שלשמה הוקמו המאגרים. זאת מאחר והחברה לא רשמה את מאגרי המידע שבהם החזיקה. כמו כן, הרשות טענה כי ייתכן ולקוחות חברת "דאטה אונליין" מחזיקים במידע אישי שהחזקתו והשימוש בו אסור, וזאת מאחר והחברה אספה אותו באופן לא חוקי.

הקנס שהטילה הרשות כנגד חברת "דאטה אונליין" הינו חריג ב"נוף הקנסות" האופייני לרשות להגנת הפרטיות, אך עדיין נמוך משמעותית מאלה המוטלים על ידי רשויות מקבילות במדינות האיחוד האירופאי.

למותר לציין כי במידה ותיקון 14 לחוק הגנת הפרטיות היה מאומץ על ידי המחוקק, לרשות הייתה יכולת להטיל קנסות כבדים משמעותית מאלה שניתנו. זאת מאחר ותיקון 14 לחוק, שבין היתר מרחיב את סמכויות האכיפה של רשם מאגרי המידע, מאפשר להטיל כנגד הפרות החוק עונש מאסר של עד 5 שנים, וכן קנסות שיכולים להגיע במקרים מסוימים גם למיליוני שקלים.

פרסומה של הרשות להגנת הפרטיות מלמד על חשיבותה של חובת זהירותם של העוסקים בשימוש במידע, וכן על היכולת והאמביציה הרבה של הרשות לאכוף את ההפרות שתחת סמכותה ולהטיל סנקציות בהתאם.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן