26 באפריל 2024 7:31

הקרין באופן פומבי משחק כדורגל וניצח את חברת צ'רלטון שתבעה ממנו זכויות יוצרים

פסק דין שניתן לאחרונה (22.06.104) קבע, כי חברת צ’רלטון אינה זכאית לתשלום עבור פיצוי ללא הוכחת נזק, עקב טענותיה להפרת זכויות יוצרים.

התובעת, חברת צ’רלטון, המחזיקה את הזכויות הבלעדיות (בישראל) לשידורי משחקי כדורגל ממספר ליגות מהעולם וכן את שידורי משחקי ליגת העל, הגישה תביעה נגד שי בן-תורה, הבעלים של תחנת לוטו-טוטו בגבעת אולגה.

מכתב התביעה עולה כי התובעת שלחה חוקר פרטי שתיעד את הנתבע מקרין במסכי הטלוויזיה שבעסקו, את משחקי הליגה האנגלית וזאת מבלי שרכש את הזכויות לשידור פומבי מהתובעת.

צ’רלטון טענה, כי הנתבע חייב בפיצוי ללא הוכחת נזק מכוח שימושו בערוץ הספורט שלה, באופן שאינו הולם את הסכם השימוש שרכש כלקוח פרטי, ולפיכך הוא מפר את זכות היוצרים שלה.

הנתבע, הכחיש את טענות התובעת בטענו כי השימוש בטלוויזיה הוא שימושו האישי והפרטי בלבד, ולא לשימוש לקוחות בית העסק. הנתבע אף טען כי אם תתקבלנה טענותיה של התובעת יש לחייב את חברת הוט, כנתבעת צד שלישי, על כך שהכשילה אותו ומכרה לו שירות לבית העסק תחת הסכם המיועד לבית פרטי. לפיכך הגיש הנתבע הודעת צד שלישי נגד חברת הוט.

בפסק דינה קבעה השופטת קרן אניספלד, כי חברת צ’רלטון היא התובעת וחזקה עליה שהיא בבחינת "המוציא מחברו".  לפיכך עליה להרים את נטל ההוכחה ולשכנע את בית המשפט כדלקמן:

1.            כי התובעת מפיקה את שידורי המשחק באופן שעושה בו שינוי ומקנה לה זכות בלעדית למצותה על פי חוק זכות יוצרים.

2.            כי התובעת אכן בעלת זכות בלעדית להענקת רישיון להקרנה ושידור או להעמיד ערוציה לרשות הציבור.

מאחר שחברת צ’רלטון לא צירפה את בעלת הזכויות לשידור המשחקים בחו"ל, כפי שעולה מהוראות סעיפים 37 ו 54 לחוק זכות יוצרים, וכן לא הצליחה להביא ראיות משכנעות לגביי התוכן ששודר ומועדו, או ראיות משכנעות בעניין הפקתו המקורית, החליטה השופטת אניספלד כי התובעת  כשלה מלהרים את נטל ההוכחה על מנת להוכיח תביעתה, ודחתה את התביעה.

לפיכך, משהתביעה לא התקבלה, דחתה השופטת גם את הודעת הנתבע כלפי הצד השלישי (חברת הוט).

סופו של עניין, פסקה השופטת הוצאות לזכות הנתבע, על הסך של 2,000 ₪ וכן שכ"ט עורך דין על הסך של 10,030 ₪.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן