26 באפריל 2024 1:38

הצעת שלוש הרשויות: זכות לניוד מידע בישראל

זכות לניוד מידע בישראל ממש כמו באירופה. המלצה ברוח זו פורסמה לאחרונה (03.01.2021) להערות הציבור, תוך שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין שלוש רשויות שעמדו מאחורי הפרסום: הרשות להגנת הפרטיות, רשות התחרות והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

במסמך מפורט על-פני 20 עמודים מנמקות של שלוש הרשויות מדוע חשוב שגם ישראל תאמץ את זכות הניוד, כפי שזו קיימת בתקנות הגנת המידע האירופאיות (GDPR). הכוונה לזכות המאפשרת לאדם "טבעי" (אדם בשר ודם להבדיל מתאגיד) לבקש העברה באופן מקוון של המידע הדיגיטלי אודותיו, שנאגר בידי הגוף אליו הוא מפנה את הבקשה, לטובת העברתו לגוף אחר או כל שימוש אחר שאותו אדם מבקש לעשות במידע.

שלוש הרשויות מנמקות בנייר העמדה את החשיבות באימוץ זכות הניוד לחקיקה הישראלית בראייה, כי זכות זו תאפשר לאדם שליטה עצמית במידע האישי שלו, תוך הגברת התחרות בין החברות במשק לרווחת האזרח, לצד  פיתוח מוצרים חדשים ועידוד מתן מידע לחברות אלו מצידם.

על פי ההצעה תחול זכות הניוד על נתונים אשר נמסרו על-ידי אדם לגורם ממנו יבקש את הניוד, נתונים שנאספו על-ידי אותו גורם עליו, כמו הרגלי צריכה, ונתונים שעובדו והוסקו משלל נתונים אלו. עוד מוצע כי מהחובה לאפשר את הניוד יהיו פטורים עסקים קטנים, כפי שיוגדרו.

את אימוץ זכות הניוד לחקיקה הישראלית מציעות שלוש הרשויות לעשות תוך אימוץ עקרונות ברורים שיאפשרו העברת המידע, סטנדרטים אחידים ומבלי לחייב באופן גורף הטמעת טכנולוגיות מתאימות.

נייר העמדה של שלוש הרשויות עומד להערות הציבור עד ליום 24 לינואר 2021. לאחר קבלת ההערות יגובש מסמך סופי, שיציע תיקון חקיקה שיאמץ את עקרונותיו.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן