29 באפריל 2024 15:48

העברת מידע אישי מאירופה לארה"ב: מאמצים למציאת פתרון

אירופה מעוניינת לאפשר העברת מידע אישי לארצות-הברית. השאלה היא רק איך. כך עולה מהדיונים שנערכים בימים אלו בין משרד המסחר האמריקני והנציבות האירופית, כפי שפרסם משרד הסחר האמריקני. בדיונים אלו מנסים הצדדים להעריך את הפוטנציאל ליצירת מסגרת משופרת של מגן פרטיות של האיחוד האירופי וארה"ב, כדי לעמוד בפסק הדין שניתן ב-16 ביולי בבית המשפט לצדק של האיחוד האירופי (CJEU) בפרשת שרמס II.

כזכור בהחלטה דרמתית של ה CJEU -(בית המשפט האירופאי לצדק)- החלטה מספר C-311/18 מיום 16.7.2020, הוחלט כי הסדר ה-Privacy Shield , אשר אפשר לחברות אמריקאיות לקבל מידע אישי שמקורו באירופה, אינו חוקי ודינו להיפסל.

ההחלטה ניתנה בהמשך לתלונה של מקס שרמס שהוגשה אי שם בשנת 2015 נגד פייסבוק הממוקמת באירלנד, על העברת המידע אל פייסבוק בארצות הברית. בהחלטה שניתנה ביחס לתלונה הקודמת, נפסל הסדר ה- Safe Harbo אשר אפשר לחברות משטחי האיחוד האירופי להעביר את המידע אל חברות אמריקאיות, אותו למעשה החליף הסדר ה- Privacy Shield. עתה מנסים, כאמור, למצוא הסדר חדש.

בהמשך למאמצים למציאת ההסדר החדש הודיעו הצדדים (10.08.2020) כי הם "מכירים בחשיבותו החיונית של הגנת מידע ובחשיבות העברת נתונים חוצה גבולות לאזרחים ולכלכלות שלנו".

משרד המסחר האמריקני הודיע בתוך כך, כי ימשיך לנהל את תוכנית מגן הפרטיות, כולל ריכוז הגשות להסמכה עצמית והסמכה מחדש למסגרות מגן הפרטיות, תוך שמירה על רשימת מגן הפרטיות. המשרד פרסם שאלות נפוצות באתר שלו לגבי עתיד התוכנית ומענה עליהן.

הרשויות המקומיות של האיחוד האירופי לא מעכבות או משהות את אכיפת החלטת ה- CJEU, אולם יש כבר דעות שונות על משמעות ההחלטה בפועל. לאחר שיגובשו הדעות בנושא, צפויה, ככל הנראה, לצאת הנחיה בנושא של המועצה האירופית להגנת נתונים.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן