26 באפריל 2024 20:34

העבודה תל-אביב: נדחתה בקשת שחקן כדורגל לצו מניעה נגד שחרורו מקבוצתו.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע לאחרונה (02.04.14) כי שחקן הכדורגל דן רומן פוטר מקבוצת הפועל רמת גן, עקב זלזולו במסגרת המשמעתית של הקבוצה וכן עקב התנהגותו (הביזארית, לדעת בית-הדין) של השחקן במספר מקרים.

עוד קבע בית הדין כי אי הכללתו של השחקן בסגל, זימונו לוועדת משמעת ושחרורו מהקבוצה, נעשו משיקולים מקצועיים וענייניים.

תחילת הסיפור בחודש מאי 2013, בו התחלפה הבעלות בקבוצה. כחודש לאחר חילופי הבעלים, הצטרף רומן לשורות הקבוצה. מהלך העניינים התנהל כסדרו, עד אשר הוחלף מאמנה של הקבוצה במאמן חדש, ומערכת היחסים בינו לבין רומן עלתה על שרטון. במקביל, החל רומן להחתים כדורגלנים על טפסי הצטרפות להסתדרות.

בתזמון תמוה וחשוד, מיד כאשר הוציאה ההסתדרות הודעה רשמית להתאחדות בגין נציגותו של רומן בהסתדרות, הושעה רומן מקבוצתו, ונאמר לו לא להגיע יותר לאימונים. נוסף על כך, זומן רומן לוועדת משמעת מטעם הקבוצה. ביום ועדת המשמעת, פנתה ההתאחדות ליו"ר הקבוצה וטענה נגד התזמון האמור, ללא הואיל.

טענות השחקן היו, כי עקב הצטרפותו להסתדרות ופועלו במסגרת הצטרפות זו, הוא הושעה מהקבוצה, ולהשעייתו אין כל קשר להתנהגותו המקצועית במסגרת הקבוצה.

טענות הקבוצה היו כי רומן התראיין לכלי תקשורת ללא אישור המועדון, התאמן ללא חולצה על מדרגות האצטדיון ללא קבלת רשות, התפרץ לחדר המאמן ללא קבלת רשות והופיע לאימון כשעל מצחו כתוב שם המאמן בטוש שחור.

תוצאות ועדת המשמעת שנערכה היו השתת קנס וקנס על תנאי על רומן, וכן הודעה כי אינו רשאי להתאמן עם הקבוצה, אלא בצידי המגרש וכן מכתב "המציע" לו לחפש קבוצה חלופית.

עקב תוצאות ועדת המשמעת, הגישו הן רומן והן ההסתדרות בקשות לבית הדין לעבודה למתן צו המצהיר כי פיטוריו של רומן נעשו בשל פעילותו לטובת התארגנות שחקני הכדורגל מטעם ההסתדרות. עוד התבקש צו המורה לקבוצה לחדול מפגיעה בהתארגנות העובדים וכן סעדים כספיים של פיצויים.

השופטת דגית ויסמן קבעה כי אכן תזמון השעייתו של רומן תמוה וחשוד, אך יחד עם זאת, פעילותו של רומן בהסתדרות החלה טרם השעייתו, מבלי כל התנגדות של הקבוצה, לרומן ולמאמנו החדש מערכת יחסים עכורה וכן שיקולים מקצועיים גרמו מאמן לא לשתפו במשחקי הקבוצה.

עוד ציינה השופטת, כי התנהגותו של רומן (המפורטת לעיל) מהווה חתירה תחת סמכותו של המאמן, אינה הולמת ומצדיקה העמדתו לוועדת משמעת.

עוד נקבע, כי התובע לא צלח את נטל ההוכחה כי השעייתו מהקבוצה והעמדתו לוועדת משמעת נבעו משיקולים שקשורים להתארגנות ההסתדרות, או שאינם שיקולים מקצועיים גרידא.

נראה כי הערתה החשובה ביותר של השופטת דווקא נאמרה בשולי הדיון, והיא בעניין הכאוס הנוגע למשפט העבודה בתחום הספורט. אך מכיוון שעניין זה הוא מעבר לטיעוני הצדדים, הפנתה השופטת את הערתה כלפי המחוקק.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן