18 באפריל 2024 5:41

הסכמה בעתירה לבג"ץ: מפלגת העבודה תערוך טיוב נתונים מול מרשם האוכלוסין

בית המשפט הגבוה לצדק נתן לאחרונה (11.11.2013) תוקף של פסק-דין להסכמה שהושגה בין מפלגת העבודה הישראלית, באמצעות עו"ד דן חי, למשרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה, לפיה יערך טיוב נתונים של רשימת חברי המפלגה מול מרשם האוכלוסין עוד לפני הבחירות הקרובות לראשות מפלגת העבודה, העתידות להיערך ביום 21 לנובמבר 2013.

ההסכמה האמורה הושגה לאחר שמפלגת העבודה עתרה (31.10.2013) לבית הדין הגבוה לצדק נגד משרד הפנים ונגד רשות האוכלוסין וההגירה, באמצעות עוה"ד דן חי. הסיבה להגשת העתירה הייתה סירובה של רשות האוכלוסין וההגירה לאפשר למפלגה לבצע את עדכון ואימות הפרטים המופיעים במרשם האוכלוסין אודות בוחריה ומתפקדיה של המפלגה לצורך קיום הבחירות המקדימות האמורות לראשות המפלגה (פריימריס).

העתירה ככל הנראה הניעה את גלגלי השיניים במקומות הנכונים, והמחלוקת נסתיימה באותה המהירות בה החלה, לאחר שהמשיבים התוו פתרון נקודתי לסוגיה ואפשרו את אימות ועדכון פרטי חברי המפלגה. נוכח זאת, בית המשפט הכריע, בהסכמת הצדדים, על מחיקת העתירה ועל מתן תוקף לפתרון אליו הגיעו הצדדים. הפתרון שמצאו המשיבים אפשר את ביצוע הליך העדכון והאימות של ספר הבוחרים של המפלגה בשים לב להיבטי אבטחת מידע והבטחת הפרטיות הכרוכה בחשיפת פרטי הבוחרים.

המחלוקת שהביאה להגשת העתירה החלה לאחר שמפלגת העבודה פנתה לרשות האוכלוסין וההגירה, בהתאם לחוק המפלגות, על מנת שתאפשר לה לבצע את אימות ועדכון פנקס הבוחרים של המפלגה. הפניה נעשתה בהתאם לנוהג הרגיל של אימות זה ובהתאם לאישור קודם שקיבלה המפלגה לביצוע העדכון שאף נעשה כבר בעבר. דא עקא, רשות האוכלוסין וההגירה לא אפשרה למפלגה לבצע את הליך העדכון בטענה שמסלול הפניה שבחרה זה איננו המסלול הנכון לקבל את הפרטים, ושהאישור הקודם שקיבלה המפלגה הינו בטל מאחר וניתן בחוסר סמכות ובמסלול של גוף ציבורי בעוד שהמפלגה הינה גוף פרטי גרידא. רשות האוכלוסין הפנתה לתיקון לחוק הבחירות, בו הוסף לחוק סעיף 20א, שאמור לאפשר עדכון נתונים כזה, אלא שלא הותקנו תקנות בהמשך לאותו תיקון, ומכאן סירבה הרשות לאפשר את העדכון.

העתירה הופנתה בנוסף נגד שר הפנים (המשיב 1 בעתירה) אשר לא פעל בהתאם לקבוע בסעיף 20א.(ג) לחוק המפלגות שמחייבו לקבוע תקנות והוראות לצורך ביצועו של סעיף 20א. לחוק, שהוא המקור הנורמטיבי המטיל את החובה על המפלגות לבצע את אימות ועדכון פרטי בוחריהם טרם הבחירות.

המפלגה הייתה מצויה בין הפטיש לסדן, מצד אחד החוק מחייבה לבצע את האימות והעדכון מצד שני רשות האוכלוסין וההגירה לא אפשרה לה לעשות כן ושר הפנים לא פעל למען הסדרת הנושא והתקנת תקנות שיאפשרו את מסירת הפרטים. על רקע זה הגישה המפלגה את העתירה, שכפי המצוין נמחקה בהסכמת הצדדים ולאור ההסדרים והפתרונות שהותוו.

בג"ץ 7433/13 מפלגת העבודה הישראלית נגד שר הפנים ואח’

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן