19 באפריל 2024 13:02

הנגשת אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות – החובה החל מחודש אוקטובר 2016

סיום חג הפסח מסמן הערכות במשרד העבודה והרווחה ובמשרד המשפטים, לקראת מועד יישומה של החובה להנגיש את אתרי האינטרנט, חובה אשר תיכנס לתוקף ביום 26 לאוקטובר 2016. זאת לצד החלת חובה זו על אתרים חדשים אשר עולים לאוויר, או חלקים חדשים שנוספו לאתר, אשר מאז חודש אוקטובר האחרון חייבים בהנגשה מידית.

תקנה 35 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמת נגישות לשירות), תשע"ג-2013, היא הבסיס לחובת ההנגשה של אתרי האינטרנט לטובת אנשים עם מוגבלויות. על-פי התקנה החובה חלה על מי שמספק שירות ציבורי (שרות שניתן על-ידי רשות ציבורית או במקומה), מי שמספק מידע על שירות ציבורי וגופים פרטיים המעניקים שירותים חיוניים, כגון: בריאות, בידור, פיננסים, תרבות, מסחר ועוד. מנגד לא נכללים אתרים שהשירות שהם מספקים הוא מידע בלבד.

דרך ההנגשה המחייבת לפי התקנות הינה בהתאם לתקן הישראלי, ת"י 5568, המתבסס על התקן העולמי (W3C גרסה 2.0) וזהה לו בדיוק למעט שינויים מינוריים שהוכנסו. התקן מתחלק לשלוש רמות (A,AA,AAA) כאשר ככל שהרמה גבוה יותר כך עלות ההנגשה עולה בהתאם. בדרך כלל התאמות נגישות ברמה של AA עונות על רוב הצרכים לבעלי המוגבלויות לסוגיהן.

מי שצפוי ליהנות מההנגשה הינם גולשים עם מוגבלות ראייה, מוגבלות שמיעה, מוגבלות שכלית -וכדומה. קהל זה הוערך, בעת קבלת התקנות, בכ- 25% מהאוכלוסייה.

ניתן לקבל פטור מהנגשה כאשר ההנגשה מטילה על הגוף נטל כלכלי כבד מידי (נכון לגבי המגזר הפרטי בלבד) או במקרה של אי-היתכנות טכנולוגית (נכון הן לגבי המגזר הפרטי והן לגבי המגזר ציבורי). הפטור יכול שיהיה פטור מלא מהנגשה, ומאידך, פטור חלקי מביצוע התאמת נגישות מסוימת.

הגוף אשר אחראי ליישום החוק הינו הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, זהו גוף ציבורי אשר נמצא תחת משרד המשפטים. לנציבות עומדת הסמכות לאכיפת התקנות, הטלת קנסות מנהליים, ביצוע ביקורות, ריענון הנהלים ומתן פטורים.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן