26 באפריל 2024 2:42

המחוזי ת"א: התערבות בהחלטת בה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל בגין היעדרה של זכות הטיעון בהליך

בית המשפט המחוזי בתל אביב, קיבל לאחרונה (03.09.2013) את בקשתו של מועדון הכדורגל מכבי אום אל פאחם, להתערבותו בהחלטת ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל . כבוד השופט הבכיר, גדעון גינת, סבר כי מאחר שלא ניתנה למועדון זכות טיעון, טרם החלטת ביה"ד, נפגעו עיקרי הצדק הטבעיים ומשכך ישנה הצדקה להתערבותו.

כלל ידוע הוא, כי יש להתערב במשורה בהחלטתם של טריבונאלים פנימיים, של גופים ציבוריים, דוגמת ההתאחדות לכדורגל. הרציונאל העומד בבסיסו של כלל זה הוא שלטריבונאלים אלו, ישנו הידע המקצועי המעודכן והמומחיות בנושאים הרלבנטיים. יחד עם זאת, מקום בו הגוף הציבורי מהווה מונופול בתחום או בעל השפעה רחבה, יש להקפיד שעיקרי הצדק הטבעיים נשמרים, ובמסגרתם גם זכות הטיעון.

בעניינינו, המועדון, ששיחק בליגה הלאומית, לא עמד בחובתו להגיש מסמכים חיוניים לרשות לבקרה תקציבית  עד לתאריך 31.05.12. הרשות היא הגוף האחראי על בחינת יכולתם הכלכלית של מועדוני הכדורגל בשתי הליגות הבכירות בישראל, על מנת שאלו יוכלו לעמוד בהתחייבויותיהם הכלכליות המגוונות בעונת המשחקים הבאה. המועדון ביקש וקיבל ארכה להגשת המסמכים, אך שוב לא הצליח לעמוד בדרישות הרשות, הן מבחינת מהות המסמכים והן מבחינת לוח הזמנים.

לפיכך, ומתוקף סמכותה, החליטה הרשות כי המועדון לא ימשיך בליגה הלאומית, אלא יורד לליגה א’, כפי שמורה תקנון הרשות במקרים דנן. המועדון ערער על החלטת הרשות לביה"ד העליון של ההתאחדות, ששמע את הצדדים ביום 06.08.13 וקבע כי המועדון לא ירד לליגה א’ רק על סמך סדרי הדין, שכן דבקות יתרה בפרוצדורה עלולה להחטיא את מטרות הצדק. בשל כך קבע ביה"ד העליון כי על אף איחור המועדון בהגשת המסמכים, יש לבחון את מהותם וטיבם של המסמכים.

ביום 14.08.13 קיבל ביה"ד את עמדתה של הרשות, כי חרף החלטתו והאפשרות המחודשת שקיבל המועדון, טרם הועברו המסמכים החיוניים או ערבות לתקציב המועדון לשנת 2013/2014. עקב כך ומבלי לתת זכות טיעון למועדון, קבע ביה"ד כי אין מקום להתערב בהחלטתה של הרשות והמועדון ירד לליגה א’.

ביהמ"ש המחוזי, סבר כי החלטתו של ביה"ד מבלי לשמוע את טיעוניו של המועדון, מהווה פגיעה בעיקרי הצדק הטבעי, קל וחומר שאין החלטה זו משקפת ידע או מומחיות הרלבנטית לטריבונאל זה או אחר.

סיכומו של עניין קבע השופט גינת כי פניית המועדון דינה להתקבל, במובן ביטול הסעד האופרטיבי של אי התערבות ביה"ד בהחלטת הרשות, עקב פגיעה בזכות הטיעון של המועדון. לפיכך עוכבה החלטת הרשות בדבר ירידת המועדון לליגה א’, עד להחלטה מעודכנת של ביה"ד וזאת לאחר שישמע את טיעוני המועדון.

לקריאת פסה"ד המלא לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן