25 באפריל 2024 7:08

המחוזי בבאר שבע: תביעת לשון הרע לא תידון בבית משפט לתביעות קטנות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע לאחרונה (17/03/2013), במסגרת בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט לתביעות קטנות  בעיר, כי הגשת תביעת לשון הרע, מקומה בבתי המשפט הרגילים. באומרו כי, תביעת לשון הרע הינה מורכבת מטבעה וכרוכה בבירור מעמיק של העובדות, לרבות שמיעת עדים ובחינת טענות הצדדים באופן יסודי בהתאם לסדרי הדין, לכן אינה מתאימה למסלול המקוצר, המתנהל המשפט לתביעות קטנות.

הרקע לבקשת הערעור היה תביעה קודמת שנידונה בבית המשפט לתביעות קטנות. התובע דרש בתביעה פיצוי לפי חוק איסור לשון הרע, בשל מסמכים שהעביר הנתבע במהלך האסיפה הכללית בחברה לדיור מוגן, מסמכים אשר כללו בתוכם אמרות פוגעניות, ביניהן, רישום כוזב בספרי המעביד וגנבה מהמעביד. בית המשפט לתביעות קטנות, דן בתביעה לגופה ואף הכריע לטובת התובע ופסק לטובתו פיצוי בסך 15,000 ₪.

המבקש ערער על קביעתו של בית המשפט לתביעות קטנות, בטענת חוסר סמכות, לפי סעיף 40(5) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד- 1984, וטען כי המקום לדון בתביעה מסור לבית משפט השלום, או לחילופין לבית הדין לענייני עבודה.

המשיב, לעומת זאת טען כי פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות ניתן בסמכות וכי הוא המוסמך לדון בתביעה. בנוסף טען כי בית המשפט שלערעור יתערב בפסיקת הוצאות רק במקרים נדירים, לא במקרה זה, בו מדובר בהחלטה צודקת וראויה.

השופט ישעיהו טישלר, קבע, כי תכליתו של בית המשפט לתביעות קטנות הינה למנוע מהאזרח הפשוט את הקשיים הכרוכים בהגשת תביעה במסלולים המקובלים, על ידי הליך מהיר ולא יקר, וזאת, בכדי למנוע הצפתם של בתי המשפט בתביעות בסכומים קטנים. אך, במקרים של תביעות במסגרת חוק לשון הרע, נדרשים בתי המשפט לבחון ראיות וממצאים רבים, מדובר בתביעה מורכבות הכרוכות בשמיעת עדים ובירור עובדתי מעמיק של טענות הצדדים. כמסקנה מכך, בית המשפט מצא כי ניהול תביעת לשון הרע בבית משפט לתביעות קטנות אינו הולם ואינו תואם את מטרת ההליך ואופן ניהולו, לבסוף החליט השופט להעביר את התביעה לבית משפט השלום, אשר ידון בתביעה מחדש.

לבקשת רשות הערעור המלאה לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן