26 באפריל 2024 15:17

ההתאחדות לכדורגל ועניין אום אל פחם במחוזי ת"א – סיבוב שני

גלגל הצלה נוסף למכבי אום-אל-פחם: בית המשפט המחוזי בתל אביב, קיבל בשנית את בקשתו של מועדון הכדורגל מכבי אום- אל- פחם להתערבותו בהחלטת ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל. כבוד השופט גדעון גינת קבע כי נסיבות העניין מחייבות בחינה של המסמכים התקציביים של הקבוצה והעובדה כי הדבר לא נעשה עד היום יש בה משום פגיעה בעקרון הצדק.

בפסק הדין של ביהמ"ש המחוזי בת"א (הראשון בעניין), מיום 03.09.13 הוחזר הדיון לבית הדין העליון על מנת לאפשר את תגובתה של מכבי אום אל פחם מתוך ההנחה שלפיה "יש לבחון בצד היקף האיחור בהגשת המסמכים התקציביים, גם את השאלה באיזו מידה הללו עומדים בדרישת הרשות לבקרה תקציבית." ברם, נראה כי לא נערכה בדיקה שכזאת. זאת ועוד: בית הדין לא ביקש עמדת גורם מקצועי מוסמך לבחינת מסמכים אלו, מכיוון שלא ראה לנכון לתת לקבוצה ארכה נוספת ולא ראה מקום להתחשב בעמדת הגורם המקצועי כאמור. כך, קבע השופט גדעון גינת, בית הדין העליון לא ראה את התמונה המלאה ולא יכול להחליט החלטה שקולה ומושכלת בנסיבות העניין.

השופט חידד כי ההחלטה להפעיל את סנקציית ההורדה מהליגה הלאומית לליגה א’, "סנקציה שלכל הדעות היא החריג שאותו צריך לנקוט במשורה", צריכה להתקבל, אם בכלל, לאחר בדיקת מצב המסמכים התקציביים באיזון עם האיחור ומשמעותו. על כן, נקבע במחוזי, כי הרשות לבקרה תקציבית של ההתאחדות לכדורגל תבחן, ללא דיחוי, את המסמכים התקציביים של מכבי אום- אל-פחם ושל מועדון הכדורגל סקציית נס-ציונה, ותדווח על תוצאות בחינתה לבית הדין העליון של ההתאחדות.

באמרת אגב, ציין השופט כי "המסמכים התקציביים של הפועל כפר-סבא נבדקו, ולא כך נעשה לגבי מועדון הכדורגל מכבי אום-אל-פחם ו מועדון הכדורגל סקציית נס-ציונה ". כמו כן: "היה יחס שונה מצד הגורם המקצועי הרלוונטי כלפי קבוצות כדורגל אחרות"- אך לא העמיק בנושא.

לסיכומו של עניין, צו המניעה שניתן ביום 03.09.13 נותר על כנו והקבוצה קיבלה הזדמנות שנייה לשמור על מקומה בליגה הלאומית עד להחלטה מחודשת של הרשות ושל בית הדין העליון.

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן