2 במאי 2024 6:49

דרום קוריאה קרובה להכרזת תאימות להעברת מידע מאירופה

הנציבות האירופית הודיעה לאחרונה (30.3.2021) על סיום מוצלח של שיחות שהתקיימו בין נציגי האיחוד לנציגי דרום קוראה, לבחינה האם המדינה האסייתית מנהלת משטר מידע אישי המתאים להעברת מידע אישי מאירופה אליה.

האיחוד האירופי החל את שיחות בנושא בחינת התאמת משטר המידע הדרום קוריאני למשטר המידע האירופאי בינואר 2017. כעת, ארבע שנים לאחר מכן, דרום קוריאה קרובה מתמיד לקבל את החלטת ההלימות.

קביעה של האיחוד האירופאי, כי דרום קוריאה מתאימה במשטר המידע האישי שלה לאיחוד האירופאי, תאפשר זרימת נתונים חופשית ובטוחה מהאיחוד האירופי לדרום קוריאה, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. הכרזה כזו תקבל במידה רבה מאוד על יוזמות בתחום של חברות דרום קוריאניות באירופה.

במסגרת ההכנה להערכת ההלימה, תיארה דרום קוריאה בפני נציגי האיחוד האירופאי את חוקי הגנת המידע שלה משנת 2020. בהמשך לכך ההודעה של האירופאיים מתייחסת לכניסתו לתוקף של חוק חדש זה להגנת המידע האישי ברפובליקה של דרום קוריאה ולהעצמת סמכויות הגנת המידע האישי אגב כך במדינה.

השלבים הבאים עד להצהרת ההלימות האירופאית הם חוות דעת של המועצה האירופית להגנת נתונים (EDPB), ואישור ועדה המורכבת מנציגי מדינות האיחוד האירופי. לאחר השלמת צעדים אלה, הנציבות האירופאית תוכל לאמץ את החלטת הלימות.

כזכור ישראל נמצאת בתהליך דומה מול האיחוד האירופאי, אשר בסופו, כך מקווים, יאשרר האיחוד את החלטת ההלימות שניתנה לישראל בשנת 2011. ההליך נעשה על ידי האיחוד לאור כניסתם לתוקף של תקנות הגנת המידע האירופאיות (GDPR) במאי 2018.

 

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן