19 במרץ 2024 6:42

ביהמ"ש לעניינים מנהלים בבאר-שבע: זכות העיון גוברת על הפגיעה בפרטיות בנושאים המועלים לדיון במועצת העיר.

לחברי המועצה העירונית זכות עיון בפנקסי העירייה ומסמכיה מכוח פקודת העיריות, כאשר מדובר במסמכים המשמשים נושא לדיון במועצה או בוועדה מוועדותיה, שמבקש העיון חבר בה. כך עולה מפסיקת בית משפט לעניינים מנהליים בבאר-שבע שפורסמה החודש (01.10.20). במסגרתה מבוקש לחייב את המשיבים, וביניהם עיריית אשקלון, החברה הכלכלית לאשקלון והממונה על מחוז משרד הפנים לאפשר לעותר, חבר מועצת העיר אשקלון, לעיין במסמכים שונים שברשותם ולצלמם. העתירה התקבלה באופן חלקי ונפסק כי זכות העיון גוברת אף על הפגיעה בפרטיות, כאשר מדובר בנושא העומד לדיון במועצת העיר. לגבי המסמכים האחרים שנדרשו, וביניהם צילום חשבוניות וחוזי עבודה ספציפיים, אין להמציאם בעקבות בקשה גורפת של העותר.

ביום 20.02.20 הגיש העותר את העתירה לבית המשפט לעניינים מנהלים בבאר-שבע בבקשה לקבל מסמכים הנוגעים בעיקרם לתשלומים ששילמו העירייה או החברה הכלכלית לאשקלון, וכן מסמכים הנוגעים למינוי היועצת המשפטית לעירייה לשעבר. לטענת העותר, כחבר מועצה עומדת לו הזכות לעיין במסמכי ההתקשרות של העירייה ושל החברה הכלכלית עם ספקיה השונים, כפי שקבעה הממונה מכוח סמכותה בחוק, ואין לסייג זכות זו בטענה לפגיעה בפרטיות. ואילו, לטענת המשיבים המסמכים המבוקשים חסויים מכוח הדין, פגיעה בפרטיות.

קביעותיו העיקריות של השופט גד גדעון הן:

  1. יש לראות במסירת הפרטים אודות תשלומים ששולמו לספק חיצוני, כמסירה למטרה שלשמה נמסרה מכוח סעיף 2(9) לחוק הגנת הפרטיות. אין במסמכים המבוקשים בכדי לפגוע בפרטיות ובחיסיון כלכלי של המתקשרים. יש במידע כדי ללמוד על הכנסותיהם של הקבלנים בתמורה לשירות שסיפקו לעירייה, וסביר כי מי שמתקשר עם גוף ציבורי יודע וצופה כי המידע על התקשרויותיו ועל התשלומים שקיבל יפורסם ברבים. כמו כן, העירייה לא הפנתה להוראות סודיות בהסכמים עם נותני השירות.
  2. יש להתיר את העיון בכל התשלומים ששולמו על-ידי העירייה לכלל ספקיה ונותני השירות עבור אירועי קיץ משנת 2017.
  3. בקשתה הגורפת של העותרת בהמצאת פירוט כל התשלומים ששילמה החברה הכלכלית לעורכי דין חיצוניים וצילום חשבוניות וחוזה עבודה ספציפיים, אינה מתייתרת. החובה לאפשר עיון במסמכים אינה כוללת חובה לספק צילומי מסמכים.
  4. בקשת העיון במסמכים הנוגעים למינויה של היועצת המשפטית לשעבר של העירייה מתקבלת, לרבות קורות חייה תוך מחיקת פרטיים אישיים, תנאי מכרז כפי שפורסמו, פרוטוקול ועדת המכרזים ומועצת העירייה, ואלו הועברו לבחינת משרד הפנים ואושרו.

אם כך, זכות העיון של העותר בפנקסי העירייה ומסמכיה התקבלה באופן כמעט מלא. בכך, ניכר לראות כי ההקפדה על הזכות לפרטיות נסוגה מפני אינטרסים ציבוריים מנהליים.

[עתמ (ב"ש) 53144-02-20 רחמים סופר נ' עיריית אשקלון]

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...

הרשות להגנת הפרטיות: " מעתה אין להעביר מידע רפואי בTelegram , Whatsapp או Gmail".

בעידן הדיגיטלי המתפתח, התנהלות אחראית ומושכלת סביב שימוש והעברה של מידע רפואי מאתגרת את קופות החולים ואת החברות שמחזיקות במידע מסוג זה. במסמך המדיניות החדש ...

הרשות להגנת הפרטיות: המלצות שימוש בעמדות טעינה לכלי רכב חשמליים

ביום 22.2.2024 פרסמה הרשות להגנת הפרטיות מסמך העוסק בנושא עמדות טעינה לרכב, זאת על רקע המגמה הגוברת בשימוש  בכלי רכב חשמליים (EV –Electric Vehicle), אשר ...

ישראל שומרת על החלטת התאימות להעברת מידע מהאיחוד האירופי.

"מעמד התאימות (Adequacy) ניתן על ידי האיחוד האירופי לפי תקנה 45 לתקנות ה-GDPR, למדינות שרמת הגנת המידע בהן תואמת לרמת ההגנה על מידע אישי הנוהגת ...
דילוג לתוכן