20 במאי 2024 14:49

ביה"ד לעבודה בת"א: האשמות שווא בפומבי תוך כדי פיטורין – לשון הרע

בית הדין לעבודה בתל אביב קבע לאחרונה (28.07.2013) כי הליך פיטורין המתנהל בנוכחות מספר אנשים, הכולל האשמת שווא בסיוע לגניבה, וכן גידופים, מהווה הוצאת לשון הרע בניגוד לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ח-1968  (להלן "החוק").

רבקה נסימוב (להלן "התובעת"), הועסקה עשרות שנים בבית הכנסת לעולי בוכרה באור יהודה.  לטענתה, פיטוריה, על ידי הנתבעים, ובראשם יוסף רובינוב (להלן "הנתבע"), מהנהלת וועד בית הכנסת, לוו באקט של השפלה תוך האשמה על לא עוול בכפה.

הנתבע, לו סמכויות נרחבות בניהול בית הכנסת, הבחין כי מתוך כספת התרומות של בית הכנסת נגנבו כ 1,500 ₪. מבלי לערוך בירור נאות, החליט ללא שום הוכחה או שיקול דעת לתקוף באופן מבזה ומשפיל, תוך גידופים ו"איחולים" שהדף אינו יכול לספוג, את התובעת, ותוך כך לפטרה ולסלקה בבושת פנים מבית הכנסת. כל זאת לאחר למעלה מעשור שהתובעת עובדת בבית הכנסת.

משקיבל בית הדין את טענותיה של התובעת לגביי אירוע הפיטורים, סבר כי נוכח השתלשלות העניינים, זכאית התובעת לפיצוי ללא הוכחת נזק, כפי שמורה החוק.

מאחר שהנתבעים, ובראשם רובינוב, מבצעים עבודתם בבית הכנסת לשם שמיים, התחשב בהם כבוד השופט דורי ספיבק, ופסק פיצוי של 10,000 ₪ בלבד, מקום שהחוק מתיר פיצוי של עד 50,000 ₪.

לפסק הדין המלא לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן