25 באפריל 2024 7:44

אלימות בכדורגל – שחקן כדורגל לא ישב בכלא על חלקו בתגרה במגרש

שחקן כדורגל עדיין לא ישב בכלא בשל תגרה במגרש כדורגל לאחר משחק. כך עולה מפסק הדין של בית-משפט השלום (08.04.2013), בעניינו של השחקן דוד עוז יפרח ביחס לחלקו בתגרה שהייתה בסוף עונת 2011/12 בסיום משחק בין הפועל רמת-גן לקבוצת בני-לוד.

תופעת האלימות בספורט, בייחוד בכדורגל, הינה תופעה שלילית אותה יש למגר בכל דרך, כך ב-2008 אף חוקק" חוק איסור אלימות בספורט "המיועד למיגור האלימות במגרשי הספורט ככל האפשר. בכל זאת, אנו עדיין עדים לאלימות במגרשים ולאירועים אשר אין ספק שלא עומדים בקנה אחד עם האווירה "הספורטיבית" שצריכה לשרור ברחבי המגרשים. כך, בתאריך 20.04.2012 בתום משחק כדורגל באצטדיון וינטר ברמת גן, בין קבוצת הפועל רמת גן לקבוצת בני לוד, שחקני הקבוצות היריבות פתחו בתגרה המונית במגרש. בעקבות האירועים שניים משחקני רמת גן נפגעו בצורה, שחייבה את פינויים לבית החולים.

לאחר המקרה, החלה המדינה בהגשת שורה של כתבי אישום נגד המעורבים בקטטה, ביניהם גם הנאשם דוד עוז יפרח- שחקן הפועל רמת גן. הנאשם השתתף בתגרה בכך שדחף את אחד השחקנים של הקבוצה היריבה, והתקוטט עם מאמן קבוצת בני לוד שאף היה מעורב בתגרה ההמונית.

הצדדים, הגיעו להסדר טיעון במסגרתו הודה הנאשם בעובדות כתב האישום והורשע בעבירה של תגרה, הצדדים הסכימו כי הנאשם יופנה לשירות המבחן, אשר יבחן את שאלת ביטול ההרשעה, כאשר לאחר קבלת התסקיר תוכל ההגנה לעתור לביטולה, בעוד התביעה תעתור להותרה על כנה.

לאור האמור, לאחרונה  נדרש בית המשפט להכריע בסוגיה. המדינה עתרה להותרת הרשעתו של הנאשם וכן להטלת מאסר על תנאי על הנאשם, בנוסף קנס והרחקה לשלושה חודשים ממגרשי הכדורגל. התביעה התייחסה לאינטרס הציבורי במיגור האלימות בספורט ובמגרשי הכדורגל, בנוסף הדגישה כי יש לראות חומרה רבה במקרה נוכח העובדה כי הנאשם אינו אחד האוהדים אלא אחד השחקנים בקבוצה.

הנאשם התייחס לשינוי מדיניות התביעה, שבאה לידי ביטוי בהעמדה לדין של שחקני כדורגל המעורבים באירוע אלים בתוך המגרש, מהלך בו לא נקטה התביעה עד למקרה הנוכחי. לטענת הנאשם יש לנקוט במקרה זה בגישה מידתית והדרגתית ולהורות על ביטול הרשעתו. לטענת הנאשם התנהגותו בתגרה הינה חריגה למהלך חייו, כך גם התרשם שירות המבחן אשר הגיש תסקיר לבית המשפט אודותיו. בנוסף ציין כי העבירה בה הורשע הינה עבירה אשר "סובלת" ביטול הרשעה בהתחשב בעונש הקבוע בצידה (שנת מאסר), ובהתחשב בנסיבותיה והעובדה כי גם נחבל באותה תגרה.

בית המשפט בחן את המעשים המדוברים וקבע כי, אין מחלוקת על חומרתם. השופט בני שגיא היטיב לתאר: "אין חולק כי יש לראות חומרה בכל מעשה אלימות, בוודאי באותם מעשים המתרחשים במגרשי הכדורגל על ידי השחקנים עצמם. אף שאינני משוכנע כי ניתן לבודד את אירועי האלימות בספורט מהתופעה הכללית המדאיגה של התגברות האירועים האלימים בחברה, הרי ניתן לומר כי התחושה הנוצרת בלב הציבור היא כזו לפיה מגרשי הכדורגל הם מקום שאינו בטוח, וקיים קושי לממש את אהבת ואהדת הספורט באופן של הגעה למגרשים." לבסוף השופט קיבל את עמדת הסנגור כי העבירה  "סובלת": ביטול הרשעה, בהתחשב גם בעובדה שמדובר בעבירת עוון שעונשה שנה מאסר. לבסוף הטיל השופט בני שגיא על הנאשם עונש של 200 שעות שירות לציבור, וביטל את הרשעתו הקודמת.

לפסק הדין המלא לחץ כאן

הערה:
סקירה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן