26 באפריל 2024 0:48

איך לסכם עם קבוצת כדורגל בליגה נמוכה – מדריך

הקיץ מביא אתו לחץ גדול להרבה שחקני כדורגל, אשר מחפשים לעצמם את הקבוצה הנכונה. כאשר כבר נמצאת קבוצה, עולה דילמה חדשה – איך נכון לבצע את הסיכום אתה. כאשר הקבוצה היא בליגה א’ ומטה, הדילמה כפולה, מאחר ובליגות אלו לא פועלת הרשות לבקרת תקציבים והמשמעות של כך היא, בין היתר, שאין חובה לערוך את ההסכם בכתב. ניתן פשוט לסכם בלחיצת יד. השאלה האם זה מספק? האם המבט הזה בעיניים של יו"ר הקבוצה אל השחקן יוצר את ההסכמה הדרושה? או האם כדאי לעשות את זה אחרת?

האם הסכם בעל פה עם קבוצה תקף?

הסכם בעל פה בהחלט תקף. הבעיה היא שקשה להוכיח אותו, מקום בו מתגלות מחלוקות בין הצדדים. לכן תמיד עדיף לערוך את הסיכום בכתב.

מה קורה כאשר הקבוצה מסרבת לעשות הסכמים בכתב?

בגדול היה עדיף לא לסכם בקבוצה כזו. אבל אם אין ברירה או שלמרות מכשול זה, מעדיפים לסכם שם, חשוב לדאוג לעדויות לסיכום. דרך אחת היא לעשות את הסיכום בנוכחות של מישהו נטרלי, יחסית (לא קרוב משפחה או חבר קרוב), כמו שחקן אחר בקבוצה, שיוכל להעיד, במקרה הצורך, על מה שסוכם. דרך טובה עוד יותר היא להקליט את מעמד הסיכום, שבו נאמרים כל הסיכומים ונעשית סגירה.

הקלטה כזו היא בכלל חוקית?

מותר לאדם להקליט שיחה שהוא צד לה ולעשות את ההקלטה הזו בסתר. חשוב להבחין בין האזנת סתר, בה אדם מאזין לשיחה שהוא לא צד לא – האזנה שאינה חוקית – לבין הקלטה בסתר של שיחה שהאדם שמקליט צד לה – שהיא חוקית לחלוטין.

מה חשוב שתכלול הקלטה כזו?

הקלטה כזו חשוב שתהיה רציפה, מההתחלה של הפגישה ועד סופה (ה’שלום’ בהתחלה ובסוף לפרידה הם הרבה פעמים הסימן לכך). חשוב גם להקפיד שבשיחה יעלו כל הסכומים והסיכומים באופן ברור. במקרה שמדובר גם על תנאים לשחרור (כגון שחרור ללא תמורה בסוף העונה) חשוב שגם זה יאמר בברור ושיהיה ברור שיש הסכמה לכך.

ואם עושים הסכם בכתב – מה חשוב שהוא יכלול?

חשוב שההסכם יכלול באופן ברור את כל ההסכמות. מה השכר שסוכם עליו, האם הסכומים המדוברים הם בנטו או ברוטו, אם סוכם על מענקים על נקודות או השיגים – חשוב שיהיה ברור מה התנאים שמזכים במענק. חשוב עוד שיהיו בהסכם גם מועדי תשלום ברורים לשכר ולמענקים. אם יש הסכמה על שחרור – חשוב שתופיע באופן הברור ביותר, שיהיה ברור מה התנאים.

מי צריך לחתום על ההסכם מצד הקבוצה?

 יש להקפיד שמי שחותם על ההסכם הוא המוסמך לכך בשם הקבוצה. בדרך כלל יהיו אלה שתי חתימות של בעלי זכות חתימה בשם הקבוצה בהתאחדות לכדורגל בצרוף חותמת העמותה המנהלת את הקבוצה.

מה ניתן לעשות במעמד החתימה נגד הפרה של ההסכם

חשוב לכלול בהסכם תנאי שלקבוצה אסור להפסיק חד צדדית את האימונים של השחקן יחד עם כל הקבוצה (בלי אימונים בצד או במסגרת נפרדת…). כדאי גם לכלול סעיפי סנקציה, כמו פיצוי מוסכם למקרה של הפרה. מעבר לכך – פשוט שיהיה בהצלחה!

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן