25 באפריל 2024 7:04

איטליה: 17 מיליון יורו על הסכמה כפויה לעיבודי מידע מתקדמים

סכום המתקרב ל-17 מיליון יורו עלתה לחברת תקשורת איטלקית פעילות עיבוד מידע והעברתו לצדדים שלישיים, בהתבסס על הסכמה כפויה, שקיבלה מגולשים שנרשמו לשרותיה דרך אתר האינטרנט שלה והאפליקציה של החברה.

חברת התקשורת שספגה את הקנס לאחרונה (09.07.2020) היא חברת Wind Tre SpA, חברה המפעילה שרותי טלקום באיטליה והמציעה שירותים משולבים לטלפונים ניידים ונייחים ומשמשת אף כספקית אינטרנט. על פי קביעת הרשות האיטלקית, החברה השתמשה במידע שקיבלה מהמשתמשים בשירותיה לטובת עיבודי מידע מתקדמים. עיבודים אלו שימשו את החברה לטובת פעילות שיווק ופעולות אחרות, לרבות העברת מידע לצדדים שלישיים. החברה אפשרה לגולשים לחזור בהם מההסכמה הכפויה רק בחלוף 24 שעות מרגע שניתנה. רשות המידע האיטלקית מצאה כי בפעלה כך הפרה את הוראות תקנות המידע האירופאיות, ה-GDPR.

בנוסף למתואר לעיל נמצא על-ידי הרשות האיטלקית כי החברה אף שלחה, במסגרת פעילות השיווק שלה, הודעות שיווקיות בערוצי התקשורת השונים, אף הם בהתבסס על אותה הסכמה שכפתה על הגולשים באתר ובאפליקציה שלה.

תלונות רבות שהגיעו לרשות האיטלקית גרמו לכך שהרשות פתחה בחקירה כנגד חברת Wind Tre SpA. בכמה מקרים, המתלוננים אף הלינו על כך שלא ניתנה להם האפשרות לחזור מההסכמה לשימוש בנתונים שלהם או להתנגד לעיבוד הנתונים שלהם לצרכי שיווק, בין השאר בגלל שפרטי הקשר למסירת הודעת ההסרה לא היו מדויקים. במקרים אחרים הנתונים האישיים של המשתמשים נכללו ברשימות הטלפון הציבוריות, למרות בקשות של אותם משתמשים שמספר הטלפון שלהם יישאר חסוי.

מהחקירה עולה כי אפליקציות MyWind ו- My3 של החברה האיטלקית הוגדרו באופן שיחייב את המשתמש להסכים, בכל גישה, לעיבוד למטרות שונות כולל שיווק, עריכת פרופילים, העברת נתונים לצדדים שלישיים, העשרת נתונים ומיקום גיאוגרפי. פגמים נמצאו גם בפעילות של שותפים עסקיים של החברה שספגו אף הם קנסות, אם כי בסכומים נמוכים בהרבה.

טיעוני ההגנה שהגישה החברה לרשות האיטלקית לא סיפקו את הרשות, אשר בסיכומו של דבר קנסה את החברה בסכום של 16,729,600 יורו ובנוסף נאסר עליה לבצע כל עיבוד נוסף של הנתונים שנאספו ללא הסכמה חופשית של המשתמשים.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן