23 באפריל 2024 17:08

הרשות להגנת הפרטיות מרעננת נהלים: פנקס הבוחרים ושימוש במידע האישי בבחירות לרשויות המקומיות

הרשות להגנת הפרטיות עושה סדר לקראת הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות (30.10.2018). בהנחיה שפורסמה לאחרונה (10.07.2018) לקראת בחירות אלו, מרעננת הרשות את המגבלות החלות על שימוש במידע מפנקס הבוחרים ואת הנחיותיה ביחס לשימוש במידע אישי שאוספים המתמודדים או רשימותיהם.

במסגרת ההנחיה מדגישה הרשות גם את חובות אבטחת המידע החלות על המתמודדים והרשימות, כמו גם מגבלות על רכישת מידע מסוחרי מידע, הוראות חוק הגנת הפרטיות בנושא דיוור ישיר ושירותי דיוור ישיר והפצת רשימת חברי המפלגה או הסיעה למתמודדים בבחירות.

המידע המצוי בפנקס הבוחרים הינו מידע אישי רגיש, הנגזר ממרשם האוכלוסין ונמסר לסיעה במועצת הרשות המקומית או לנציג רשימת מועמדים, וזאת לצורך שתי מטרות בלבד: התמודדות בבחירות לרשויות המקומיות ויצירת קשר עם ציבור הבוחרים.

בפועל, השימושים בפנקס הבוחרים כוללים העברת מידע למטות הבחירות ולפעילים, טיוב נתונים והשלמתם על-ידי רכישת מידע מפולח ומאופיין, ביצוע סקרים, משלוח הודעות מוקלטות לבוחרים, המרצת בוחרים להגיע לקלפי ועוד.

פנקס הבוחרים כאמור הינו מאגר מידע, כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות. לכן, חלות עליו הוראות פרק ב' לחוק – הגנה על הפרטיות במאגרי מידע. במערכות בחירות קודמות עלה חשש כי רשימות בוחרים דלפו שלא כדין לגורמים פרטיים שונים, תוך פגיעה חמורה בפרטיות ציבור הבוחרים, דבר המהווה עבירה לפי הוראות החוק – ומכאן מסמך רענון הנהלים של הרשות.

חשוב לציין, כי על-פי חוק הגנת הפרטיות, בנסיבות מסוימות עלול השימוש במידע – שלא למטרה – להוות עבירה מנהלית עם קנס בצידה, ואף עבירה פלילית שדינה עד 5 שנות מאסר. לא זו אף זו, חוק הבחירות קובע אף הוא כי שימוש במידע למטרות אחרות גורר סנקציה שדינה מאסר עד שנתיים.

על-פי חוק הגנת הפרטיות, מוטלת על המתמודדים ורשימותיהם האחריות לאבטחת המידע שברשותם. תקנות אבטחת המידע שנכנסו לתוקף במאי השנה, מפרטות את עקרונות האבטחה הקשורים בניהול ושימוש במידע השמור, דוגמת פנקס הבוחרים.

שמירה על עקרונות אלה בעת שימוש במידע מפנקס הבוחרים ובעת שימוש במידע אישי, יסייעו בהגנה על הזכות לפרטיות והגנה על המידע האישי של אזרחי מדינת ישראל. 

שתפו את הפוסט:

Facebook
Twitter
LinkedIn

דירוג האיכות של Dun's 100 לשנת 2024: משרד דן חי ושות' דורג שוב בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הסייבר

דירוג האיכות של מדריך dun’s 100 פרסם את דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2024. בתחום הסייבר המדריך דירג, את משרד דן חי ושות', שוב, תחת ...

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה גילוי דעת בנושא איסוף מספרי תעודות זהות וצילום תעודות זהות

בעת האחרונה ישנה מגמה גוברת של בתי עסק הדורשים מהלקוח למסור מספר תעודת זהות לצורך מתן שירות, ולעיתים אף דורשים למסור צילום של תעודת הזהות ...

טיוטת מסמך מדיניות חדשה בנושא איסוף ושימוש במידע ביומטרי במקום העבודה

על רקע המגמה הגוברת בשימוש טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי אשר נעשה על ידי ארגונים לצרכי בקרת נוכחות עובדיהם, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה (15.02.2024) מסמך מדיניות ...

באירופה עובדים. ה-AI ACT אושר.

מאת : צוות דן חי הפרלמנט האירופי אישר (13.03.2024) את תקנות הבינה המלאכותית (AI ACT). המדובר בחקיקה הראשונה מסוגה בעולם ובאה להסדיר את הפיתוח ההפעלה ...
דילוג לתוכן